۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور تا پایان سال افزایش می یابد

ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور تا پایان سال افزایش می یابد
کد: 7142   تاریخ انتشار :۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰

  • مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بهره برداری چند مجتمع پتروشیمی تا پایان امسال و افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور تا پایان سال خبر داد.
  • به گزارش TSEpress  به نقل از شانا، علی محمد بساق زاده اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به بیش از ٥٠ سال سابقه و بهره گیری از نیروهای کار آمد و متخصص در مسیر توسعه قرار دارد. وی افزود: ایران اکنون سابقه ای ٥٠ ساله در صنعت پتروشیمی دارد و در طول این سالها انتقال دانش فنی و بومی سازی سبب شده تا تکیه بر خارجیها روندی کاهشی داشته باشد و ایرانیان خود بتوانند صنعت پتروشیمی را به سوی توسعه هدایت کنند، اما در مسیر توسعه افزون بر سرمایه گذاریهای جدید، نیازمند انتقال دانش فنی و ونیز ورود فناوریهای نوین هستیم. مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: علاوه بر مجتمع هایی که در حال تولید هستند، امسال چند مجتمع دیگر وارد مدار تولید می شوند و ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران افزایش خواهد یافت و امید است با مشارکت بیشتر بانکهای داخلی و نیز جذب سرمایه گذاران خارجی بتوان تامین مالی طرحها را سرعت بخشیم تا هر چه زودتر این طرحها تولیدی شوند. بساق زاده با اشاره به این که در سالهای گذشته با توجه به شرایط تحمیلی تحریم، درآمد صنعت پتروشیمی به دیگر محصولات کمک کرد تا بتوانند ارز لازم برای واردات برخی وسایل مورد نیاز را تامین کنند، تاکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی تلاش می کند که پروژه های تعریف شده سریعتر اجرا شوند. وی افزود: اگر موادی که در بالادست حاصل می شود را به ارزش افزوده بیشتری تبدیل کنیم پتروشیمی می تواند در شرایط گوناگون، جایگزین بخشهای مختلف باشد به گونه ای که نیازهای داخلی را تامین کند و  پاسخگویی نیازهای ارزی باشد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70