۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

عرضه موفقیت آمیز نفتای سنگین پالایش نفت لاوان

عرضه موفقیت آمیز نفتای سنگین پالایش نفت لاوان
کد: 18127   تاریخ انتشار :۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱

در جریان معاملات آخرین روز هفته (چهارشنبه، ٢٢ اردیبهشت ماه)، عرضه نفتای سنگین پالایش نفت لاوان با استقبال خریداران این کالا با موفقیت پایان یافت.

  به گزارش  TSEpress  و به نقل از شانا،  نوع قرارداد مورد عرضه، قرارداد کشف مابه‌التفاوت (پریمیوم) بود؛ قراردادکشف پریمیوم، قراردادی است که در بازار فیزیکی امضامی‌شود و طی آن مابه‌التفاوتی (پریمیوم) نسبت به قیمت مبنا مورد توافق طرفین معامله قرار می‌گیرد و دو طرف متعهد می‌شوند که در زمان مشخصی در آینده (تحویل، حمل یا بارگیری) کالا را بر اساس قیمت نهایی (قیمت مبنا بعلاوه مابه‌التفاوت توافق‌شده) معامله کنند. حجم عرضه این روز ٣٠ هزار تن بود که طی جلسه معاملاتی میزان ٦٠ هزار تن تقاضا برای این کالا به ثبت رسید. مکان تحویل کالا مخازن ساحلی شرکت پالایش نفت لاوان و سررسید تحویل این معامله ١٥ خرداد ماه است.
ارزش این معامله بالغ بر ٣٤٦ میلیارد و ١٩١ میلیون ریال و حجم آن برابر با ٣٠ هزار تن بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، شایان ذکر است این دومین معامله نفتای سنگین پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران است و معامله پیشین این کالا به حجم ٢٥ هزار تن و به ارزش ٧٢٣ میلیارد و ٩٧٧ میلیون بوده است.  

پالایشگاه لاوان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70