۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

فعالان اقتصادی ایران در آمریکا/ جزئیات سفر ۲۱ روزه به واشنگتن

فعالان اقتصادی ایران در آمریکا/ جزئیات سفر ۲۱ روزه به واشنگتن
کد: 4820   تاریخ انتشار :۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۴

عضو سابق هیات رئیسه اتاق تهران از سفر فعالان اقتصادی ایران به آمریکا خبر داد و گفت: این هیات، دو هفته‌ای است که در این کشور به سر می‌برند و قرار است هفته آینده به ایران بازگردند.

به گزارش TSEpress    سید حمید حسینی در گفتگو با مهر از حضور تجار و کارآفرینان ایرانی در آمریکا خبرداد و گفت: این هیات که متشکل از کارآفرینان، تجار، بانوان بازرگان و هنرمندان هستند، سفر سه هفته ای خود را به آمریکا آغاز کرده‌اند و در طول این سفر به موسسات فرهنگی، دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف تجاری می‌روند و به مذاکره می‌پردازند تا سیاه‌نمایی که در طول سال‌های قبل، نسبت به جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، شفاف‌سازی شود. عضو سابق هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران افزود: این هیات دو هفته‌ای است که در آمریکا به سر می‌برد و آنگونه که خبرها حکایت دارد، استقبال از این هیات مناسب بوده و امید می‌رود این سفر به بهبود وجه ایران در فضای آمریکا کمک کند، این در حالی است که این هیات متشکل از افرادی فرهیخته، هنرمند و کارآفرین است که کمک خواهند کرد فضا را بهبود دهند. وی تصریح کرد: این هیات به هیچ عنوان سیاسی نیست و به همین دلیل، در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و هنری حضور یافته‌اند و راجع به توانمندی‌های اقتصاد و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و نیز حوزه‌های تخصصی کاری خود در اقتصاد، فرصت‌ها و چالش‌های ایران مذاکراتی را انجام داده‌اند. به گفته حسینی، تجار ایرانی و آمریکایی به دنبال توسعه روابط تجاری هستند و این در حالی است که آمریکایی‌ها به دلیل تحریم‌ها، اجازه مبادله با ایران را نداشته‌اند و همین امر، مبادلات تجاری ایران و آمریکا را دچار مشکل کرده است. در غیر این صورت، مراوده تجاری با آمریکا، خرید کالا از این کشور یا فروش کالا به این کشور، هیچ منعی از لحاظ قوانین جمهوری اسلامی ایران ندارد. حسینی ادامه داد: در این میان، ممکن بود رفت و آمد تجار به صورت تکی و مذاکره با طرف مقابل نتواند منجر به رونق روابط تجاری دو کشور شود، بر همین اساس دو طرف به این نتیجه رسیدند که هیاتی از اتاق بازرگانی برای حضور در آمریکا و ملاقات با تجار و هنرمندان و فرهنگیان در این کشور، دعوت شوند، بر این اساس به دعوت موسسه آمریکایی «LEARNING» که یک تشکل غیردولتی است، کارآفرینان و هنرمندان ایرانی به این کشور سفر کرده‌اند. وی ادامه داد: در این هیات، ۱۵ نفر از تجار و بازرگانان ایرانی به آمریکا رفته اند و در طول سفر خود، در واشنگتن و سان فرانسیسکو جلساتی را برگزار می‌کنند.

نظرات(2)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70