۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس گزارش روز - شنيده ها

قاسم ایران؛ جوجه اردک زشت گروه مینو

قاسم ایران؛ جوجه اردک زشت گروه مینو
کد: 27947   تاریخ انتشار :۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۷

در سالهای اخیر بازار بورس تهران، نام شرکت قاسم ایران، یادآور خاطرات تلخ و ناگواری برای فعالان و سهامداران قاسم میباشد؛ سهمی که با حاشیه ها و اتفاقات عجیب و خاص در زمان معارفه، عرضه اولیه و کشف قیمت روبرو شد.

قاسم ایران در واقع متعلق به هلدینگ سرمایه گذاری اقتصادی خودکفایی آزادگان می باشد که قاعدتا سیاستگذاری و خط مشی شرکت توسط این هلدینگ در گروه مینو تبیین و مشخص می شود. اما نکته ای که این روزها در بازار بورس اوراق بهادار تهران در خصوص شرکتهای وابسته به گروه مینو و خودکفایی کاملا مشهود است، حمایت سهامداران عمده مینو از سهام خود در نمادهای "غصینو" "غمینو" و "خودکفا" است که با خریدهای مستمر حکایت از حساسیت گروه مینو نسبت به نوسانات قیمتی نمادهای مذکور دارد. و جالب تر اینکه خود قاسم ایران با در اختیار داشتن ۱۴ درصد "غمینو" گروه مینو را در حمایت ازاین شرکت با خریدهای روزانه همراهی می نماید. اما در این بین گویا "قاسم" حتی از سوی سهامداران عمده خود طرد شده است و افت شدید قیمتی سهم در تابلوی معاملات بورس تهران هیچگونه حساسیتی را برای سهامداران وابسته گروه مینو در پی ندارد.پس از عرضه پر حرف و حدیث شرکت در بورس و یک رشد موقت سهم قاسم در بازه کوتاه مدت، بیش از ۳ سال است که سهامداران خرد تنها کاهش قیمتی سهم و از بین رفتن سرمایه خود را نظاره گر هستند و در این ۳ سال هیچگونه حمایت و خریدی از سوی سهامدار اصلی "قاسم" صورت نگرفته است. در واقع همان قدر که در بحث پخش و توزیع محصولات مینو، شرکت قاسم ایران دست راست این هلدینگ میباشد، روند قیمتی سهم قاسم در تابلوی معاملات به چشم مینویی ها و آزادگان دیده نمی شود. البته این موضوع در مدیریت شرکت نیز مشاهده می شود، قاسم به واسطه قرارگرفتن در گروه مینو و تعلق اصلی به هلدینگ خودکفایی، برای بهبود اوضاع داخلی شرکت نیز، باید منتظر تصمیمات بالادستی و اجرای خط مشی های اصلی گروه باشد. در این بین استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های سهمی که بیش از حد تصور دارایی مازاد دارد و عدم مدیرت صحیح در استفاده از این ظرفیتها باعث تحمیل هزینه های مالی و سایر هزینه های ناخواسته به شرکت گردیده است. گروه مینو نه تنها "قاسم" را با روند قیمتی نزولی خود در بورس تنها گذاشته اند که تکلیف فروش زمینها و املاک مازاد شرکت و همچنین استفاده از ظرفیت افزایش سرمایه قاسم ایران را نیز مشخص نکرده است. شرکتی که با وجود در اختیار داشتن پتانسیل های بالقوه فراوان بخاطر سوء مدیریت در بین شرکتهای گروه مینو چهره ای زشت و متفاوت از سایر مینویی ها از خود به یادگار گذشته است. رفتار سهامدار عمده با قاسم، شباهت ناخواسته ای با داستان جوجه اردک زشت را تداعی میکند.

قاسم   قاسم ایران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70