۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

قیمت خودرو نباید با نگاه دولتی تعیین شود/ سازمان حمایت دولتی است

قیمت خودرو نباید با نگاه دولتی تعیین شود/ سازمان حمایت دولتی است
کد: 5430   تاریخ انتشار :۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۴۳

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت‌ خودرو نباید با نگاه دولتی تعیین شود،گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نگاه دولتی داشته و باید اجازه داد که بخش خصوصی در این زمینه فعال باشد.

 به گزارش TSEpress    سیدشریف حسینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،درخصوص احتمال واگذاری تعیین قیمت خودرو به سازمان حمایت،گفت:یکی از ایرادات وارد به شورای رقابت، اشکال قانونی در قیمت‌گذاری خودرو توسط این شورا بود.

قیمت خودرو نباید با نگاه دولتی تعیین شود

نماینده مردم اهواز و باوی درمجلس شورای اسلامی افزود: به عقیده بنده شورای رقابت امکان قیمت‌گذاری خودرو را دارد،اما باید توجه داشت که 12 نفر ازاعضای این شورا با پیشنهاد وزیر و حکم رییس جمهور منتصب می شوند،درصورتی که قیمت خودرو نباید با نگاه دولتی تعیین شود.

وی تصریح کرد:نگاه اعضای شورای رقابت باید براساس برنامه دولت برای آینده خودرو و سند چشم انداز توسعه باشد،اما اکنون تنها شاهد آن هستیم که اعضای شورای رقابت ازافزایش قیمت حمایت کرده و با خودروسازان همراه می شوند.

شورای رقابت تغییر رویکرد داشته باشد

عضوهیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده معتقدم که شورای رقابت می تواند در قیمت گذاری خودروها ورود کند، اما به شرطی که تغییر رویکرد داشته باشد،درغیر اینصورت مجلس ورود کرده و در این زمینه تصمیم گیری می کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز نگاه دولتی دارد،عنوان کرد: ورود دولت به این مباحث قابل قبول نیست و باید اجازه داد که بخش خصوصی دراین زمینه فعال باشد.به صورت کلی دولت وظیفه نظارت براصل 44 قانون اساسی دارد و دخالت در برخی امور مانند قیمت گذاری تنها درکار بخش خصوصی خلل ایجاد می کند.

نماینده مردم اهواز و باوی درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد:ما معتقدیم که شورای رقابت بهترین گزینه برای تعیین قیمت خودرو بوده و تنها باید نگاه دولتی را از آن حذف کرد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70