۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

مدیرعامل شرکت بورس ؛ بی اعتمادی سهامداران را قبول ندارم

مدیرعامل شرکت بورس ؛ بی اعتمادی سهامداران را قبول ندارم
کد: 5438   تاریخ انتشار :۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۵

به گزارش TSEpress    به نقل از ملت بازار، حسن قالیباف اصل، با اشاره به تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر بازار سرمایه، عنوان کرد: هر چند طرح پاره‌ای مسائل در این مذاکرات می‌تواند اثرات فوری در کوتاه‌مدت برای بازار سهام بر جای می‌گذارد، اما در حال حاضر برخی مباحث از جمله موضوع دسترسی آسان و به کارگیری تجهیزات صنعتی و کالاهای سرمایه‌ای در بلندمدت بر اشتغال اثرگذار است.

وی افرود: در حال حاضر قیمت جهانی نفت با کاهش مواجه شده است. از این رو ضروری است در فرآیند مذاکرات هسته‌ای با غرب، بر لزوم گنجاندن موضوع تسهیل واردات ماشین‌آلات صنعتی و سایر کالاهای سرمایه‌ای تاکید شود.

مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به میزان سود تحقق یافته شرکت‌های بورسی در سال مالی قبل، عنوان کرد: شرکت‌ها و صنایع بورسی در شرایطی با سودآوری 58 هزار میلیارد تومانی در سال مالی 93 روبه‌رو شدند که این رقم در بودجه‌های برآوردی امسال مبلغ 51 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

کاهش حجم نقدینگی

این مقام مسئول در برابر این پرسش که چرا با وجود حجم بالای نقدینگی سرگردان جامعه هنوز بازار سرمایه قادر به جذب این منابع نیست؟ پاسخ داد: در حال حاضر حجم نقدینگی جدید به دلیل شرایط اقتصادی نه تنها در بازار سهام بلکه در سایر بازارها نیز کاهش یافته است.

وی افزود: عمده نقدینگی در بانک‌ها و موسسات اعتباری به دلیل سود انتظاری بالاتر نسبت به میانگین پی بر ای حدود 5 مرتبه‌ای بورس پس از سود تقسیمی جامع امسال گرایش پیدا کرده است. در عین حال به دلیل باقی ماندن برخی ابهام‌ها در حوزه صنایع تاثیرگذار بازار سهام و لزوم خروج اقتصاد از رکود، باعث شده کلیت سرمایه‌گذاران بازار سهام قادر به تحلیل واضحی از دورنمای کلان اقتصاد نباشند.

قالیباف اصل با بیان اینکه بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه را قبول ندارم، عنوان کرد: در حال حاضر معامله‌گران بازار سهام در شرایط انتظار به سر می‌برند، چرا که برای تحلیل دقیق تر خبرهای مثبت نیازمند تاییدیه‌های واقعی است.

به گفته این مقام مسئول دلیل اینکه کاهش نرخ سود بانکی نتوانست به واکنش مثبت بازار سهام بیانجامد را مغایرت رخدادهای واقعی با آنچه که تصمیم گرفته شده، عنوان کرد و افزود: بازار سهام در انتظار اخبار مورد تایید همچنان به دورنمای اقتصاد چشم دوخته است.

امکان تعدیل دامنه نوسان قیمت

مدیرعامل بورس تهران با تاکید بر ارزندگی سهام در شرایط کنونی بازار سهام، عنوان کرد:‌ گرایش بورس تهران به تدریج به سمت قواعد بازارهای جهانی سوق پیدا کرده است، در گام نخست با افزایش دامنه نوسان و کاهش حجم مبنا از مجموع پیشنهادهای بورس این هدف در دستور کار متولیان بازار قرار گرفته و انتظار می‌رود، هر چه که بورس به سمت قواعد استاندارد بورس‌های جهانی گام بردارد، امکان تعدیل دامنه نوسان قیمت و سایر روش‌های قیمت‌گذاری سهام وجود دارد.

قالیباف اصل از آمادگی خود برای شنیدن صدای همه ذی‌نفعان بازار سخن گفت و افزود: به تازگی در خواست افزایش سرمایه 20 درصدی شرکت بورس از محل سود انباشته به سازمان بورس ارایه شده که در صورت تایید همزمان با تشکیل مجمع عادی سالیانه، مجمع فوق‌العاده این شرکت نیز برگزاری خواهد شد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70