۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

مشاوران سرمایه گذاری و سیگنال فروشی؟

مشاوران سرمایه گذاری و سیگنال فروشی؟
کد: 21313   تاریخ انتشار :۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۴۷

   به گزارش  TSEpress  و به نقل از هفته نامه بورس  فیروزه سالارالدینی عضو هئیت مدیره شرکت مشاور سرمایهگذاری آرمانآتی در مقاله ای به بررسی پدیده سیگنال فروشی در فضای مجازی پرداخت: برای سرمایه‌گذاری دو روش مستقیم و غیر‌مستقیم وجود دارد که هر یک در جایگاه خود قابل استفاده است. در روش مستقیم، سرمایه‌گذار با اتکا بر دانش و تحلیل خود اقدام به ورود به بازار می‌کند و مسئولیت سود و زیان متوجه شخص وی است. در این روش معمولا از آن جایی که تعداد سهام موجود در بازار زیاد است و دستیابی به کلیه اطلاعات از طریق یک شخص(اعم از حقیقی یا حقوقی) غیرممکن است، او اقدام به دریافت مشاوره‌های گوناگون و از جمله دریافت سیگنال‌های خرید و فروش می‌‌کند. نتیجه اینکه این روش برای افرادی‌ که شغل آنها سرمایه‌گذاری است، مناسب است. در روش غیر‌مستقیم بین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر، یک موسسه مالی به عنوان واسطه عمل می‌کند. به عبارتی سرمایه‌گذار وجوه خود را در اختیار این مؤسسات قرار می‌دهد و آن‌ها با به کارگیری تخصص خود، فرآیند سرمایه‌گذاری را به نیابت از سرمایه‌گذار انجام می‌دهند. این روش معمولا به سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای توصیه می‌شود. در این روش استفاده از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد سبدهای سهام توسط سبدگردانان را شاهدیم. استفاده از سیگنال‌های خرید و فروش از جمله روش‌های مورد استفاده سرمایه‌گذاران حرفه‌ای است که این روزها افراد غیرحرفه‌ای آن‌را در بازار از افراد غیرحرفه‌ای دیگر و بعضا غیر اخلاق‌مدار دریافت می‌کنند. این افراد از همان دسته افرادی هستند که به‌جای مراجعه به پزشک متخصص به شنیده‌های خود بسنده می‌کنند. وقتی به رفتار این اشخاص خرده گرفته می‌شود آنان در پاسخ می گویند افراد حرفه‌ای هم فقط توان کسب بازده در بازار صعودی را دارند. هر چند پاسخ آنان بر اساس قانون عرضه و تقاضا نادرست نیست، اما به این موضوع توجه ندارند که هر زمان بازار روند عادی خود را بازیابد سهام دارای ارزش ذاتی بازده مناسب و بالاتر از سهم‌های دیگر به دست خواهند ‌آورد. برخی از افراد و نهادها از مشاوران سرمایه‌گذاری انتظار فعالیت چشمگیر در فروش سیگنال را دارند و معتقدند عدم فعالیت آنان سبب ظهور پدیده سیگنال فروشی غیرحرفه‌ای‌ها در بازار شده است؛ در پاسخ به این عزیزان توجهشان را به موارد زیر جلب می‌کنم: ۱٫سیگنال فروشی به افراد غیرحرفه‌ای تبعات منفی زیادی از جمله ترویج فرهنگ سفته‌بازی به جای سهامداری دارد. ۲٫مشاوران سرمایه‌گذاری برای این افراد خدمات سبدگردانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را در نظر گرفته‌اند. مشاوران علاقه‌ای به کسب سود از هر روش و به قیمت از بین رفتن بازار خود را ندارند. بازار سرمایه محل زندگی ماست، خودمان با دست خودمان نباید به نابودی آن اقدام کنیم.

  1. جستجوی کلمه سیگنال‌ فروشی سهام در گوگل نام بسیاری از اشخاص بدون مجوز را به شما نشان می‌دهد که نهاد نظارتی بازار سرمایه عزمی برای جلوگیری از فعالیت غیرقانونی آنان ندارد. پس در چنین شرایط غیررقابتی برای مشاوران سرمایه‌گذاری، خرده گرفتن به کار مشاوران، منطقی نیست. مشاوران سرمایه‌گذاری شرایط ایران را در پذیرش پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای(NPT)، دارند. چون تحت نظارت قرار گرفته‌اند امروز باید پاسخگوی فعالیت صحیح شان هم باشند.

بازار سرمایه   بورس   بورس تهران   سیگنال فروشی   مشاور سرمایه گذاری   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70