۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نشانه های تازه از سیر نزولی اقتصاد چین

نشانه های تازه از سیر نزولی اقتصاد چین
کد: 8670   تاریخ انتشار :۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰

به گزارش TSEpress   میزان تولید و سرمایه گذاری در ماه اوت در چین کمتر از پیش بینی ها بود که نشانه تازه ای از سیر نزولی در دومین اقتصاد بزرگ جهان تعبیر شده است.

تولید کارخانه ها ۶.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که کمتر از رقم پیش بینی شده ۶.۴ درصد بود. میزان رشد در سرمایه گذاری دارایی های ثابت - عمدتا املاک - به ۱۰.۹ درصد رسید که پایین ترین حد در ۱۵ سال گذشته است. شواهد فزاینده از سیر نزولی در این نیروگاه مهم اقتصادی جهان باعث افت جدی در سرمایه گذاری در بازارهای بورس شده است. سایر نشانه ها از ضعیف شدن اقتصاد چین را می توان در افت میزان فروش اتومبیل و کاهش واردات و افزایش تورم دید. تولیدکنندگان چینی با سرعتی بیش از هر زمان در شش سال اخیر از بهای کالاها کاسته اند، که در پی افت قیمت کالاهای اساسی می آید. هفته گذشته لی ککیانگ نخست وزیر چین گفت که چین علیرغم این داده ها همچنان به همه اهداف اقتصادی اش در سال جاری دست خواهد یافت. دولت چین از ماه نوامبر پنج بار از نرخ بهره کاسته و تدابیر دیگری اتخاذ کرده تا باعث تسهیل اعطای وام و رونق اقتصادی شود. آقای لی قول داد که چین تدابیر بیشتری برای تقویت تقاضای داخلی اتخاذ خواهد کرد و سیاست های تازه ای برای افزایش واردات اجرا خواهد کرد. چین میزان رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۴ را از ۷.۴ درصد به ۷.۳ اصلاح کرده که کمترین حد در ربع قرن اخیر است. دولت چین میزان رشد اقتصادی امسال را حدود ۷ درصد پیش بینی می کند. در همین حال مقام های چینی گفتند که با ارائه سهام شرکت های دولتی به سرمایه گذاران خصوصی گام های تازه ای به سوی یک سیستم اقتصادی متکی بر بازار برخواهند داشت. این سیاست که به گفته آنها مدیریت شرکت ها و دارایی ها را بهبود خواهد بخشید قرار است پیش از ۲۰۲۰ اجرا شود. اقتصاد صنعتی چین تحت تسلط ۱۱۱ مجموعه بزرگ است که همگی دولتی هستند.

نظرات(2)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70