۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نظر سازمان خصوصی‌سازی در مورد مشتری جدید پرسپولیس

نظر سازمان خصوصی‌سازی در مورد مشتری جدید پرسپولیس
کد: 3510   تاریخ انتشار :۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۵۶

در حالی که با وجود نبود خریدار برای سهام سرخابی‌ها همانند سال‌های گذشته واگذاری این باشگاه ها در سال 1393 ناکام ماند، اما به نظر می‌رسد، در روزهای پایانی سال یک شرکت فروشگاهی برای شرکت در مزایده پرسپولیس وارد مذاکره شده است. به گزارش TSEpressجعفر سبحانی- مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص مذاکره فروشگاه های زنجیره ای رفاه برای شرکت در مزایده گفت: این خبر نه تایید و نه تکذیب می شود، زیرا شرایط مرحله سوم مزایده هنوز اعلام نشده و قاعدتا مذاکره قبل از تصویب شرایط معنا ندارد زیرا متقاضیان نمی دانند در مرحله سوم چه شرایطی تعیین می شود. وی از برگزاری جلسه هیات واگذاری در روز سه شنبه جاری خبر داد و افزود: با توجه به لغو مزایده سرخابی ها، جلسه هیات واگذاری برای تصویب شرایط جدید برگزار می شود که در این جلسه تغییر قیمت سرخابی‌ها بعید است، اما ممکن است در شرایط تسهیلاتی ایجاد شده و محدودیت های قبلی برداشته شود. وی تصریح کرد:بعد از برگزاری جلسه هیات واگذاری در روز سه شنبه، احتمالا آگهی نوبت اول در روز چهارشنبه و قبل از پایان سال منتشر می‌شود. مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: با توجه به لغو مزایده سرخابی‌ها سازمان خصوصی سازی در حال آسیب شناسی موانع واگذاری این دو باشگاه است تا شرایط واگذاری را تسهیل شده و موانع و محدودیت ها برطرف شود. سبحانی با بیان این‌که تا زمانی که شرایط جدید تصویب نشود مذاکره معنایی ندارد، عنوان کرد: در مرحله اول تعداد مذاکره کنندگان مطلوب بوده اما در مرحله دوم تعداد بیشتری متقاضی وجود داشت و احتمال لغو مزایده ضعیف بود، اما در مرحله سوم با توجه به تغییر شرایط واگذاری و وجود چند متقاضی احتمال برگزاری مزایده زیاد است. وی با بیان اینکه مذاکراتی برای خرید این دو باشگاه صورت گرفته است، گفت: سازمان خصوصی سازی تلاش می کند تا سهام سرخابی‌ها را به بخش خصوصی واقعی واگذار کند. این درحالی است که سازمان نمی تواند جلوی خرید شبه دولتی ها را بگیرد، اما اگر طبق قانون شبه دولتی ها متقاضی خرید باشند حداکثر 40 درصد سهم به آن ها داده می شود.

درصددیم زمینه های تجاری‌سازی باشگاه پرسپولیس را فراهم ‌کنیم

در همین زمینه مدیرعامل فروشگاه زنجیره‌ای رفاه گفت: در نظر داریم تا بعد از ورود در باشگاه پرسپولیس بتوانیم زمینه های تجاری‌سازی باشگاه را فراهم کرده وسازمان اقتصادی برای باشگاه ایجاد کنیم. فرشید گلزاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در مورد حضور شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در مزایده فروش سهام باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: به هواداران این اطمینان را می‌دهیم که خرید سهام این باشگاه بزرگ ورزشی به نفع آن ها باشد؛ معتقدیم اگر قرار است باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود بخش خصوصی باید این توانایی را داشته باشد که از برند پرسپولیس و هواداران جهت تجاری سازی و توسعه سازمان اقتصادی آن استفاده کند. وی افزود: طبیعی است این کار نیاز به رایزنی و مذاکرات دارد و کسی که می‌خواهد وارداین کار شود باید رایزنی کرده و با مدیران ورزشی و مدیران اقتصادی جلساتی داشته باشد و جلسات و مذاکرات ما نیز در همین راستا بوده است. وی در عین حال ادامه داد: در این زمینه طرح تجاری نوشتیم و با توجه به توانایی ما در فروش و گستردگی و توسعه شعبه های رفاه در سراسر کشور و جامعه مخاطبانی که داریم این قابلیت را داریم که این اطمینان خاطر را فراهم کنیم که بتوانیم این باشگاه را به بهترین نحو اداره کنیم. مدیرعامل فروشگاه زنجیره‌ای رفاه تاکید کرد: یک شرکت اقتصادی و بخش خصوصی و در واقع یک نهاد اقتصادی هستیم، بنابراین درصددیم بتوانیم منافع سهامداران‌مان را حفظ کنیم و معتقدیم ظرفیت باشگاه پرسپولیس این قابلیت را دارد و رویکرد ما اقتصادی بوده و علاقه‌مندیم کار ملی انجام دهیم. وی با بیان اینکه امیدواریم طرح تجاری ما قابل توجیه باشد و بتوانیم به این بخش ورود پیدا کنیم، تاکید کرد: شرکت رفاه، به عنوان یک بنگاه اقتصادی، توانایی لازم برای پشتیبانی از باشگاه پرسپولیس را دارد و این فروشگاه به عنوان یک بنگاه اقتصادی خصوصی، تحت قوانین صنعت خرده‌فروشی فعالیت می‌کند. گلزاده، این اقدام را مبتنی بر انجام مطالعات چندماه گذشته شرکت و طراحی یک طرح تجاری حساب‌شده مبتنی بر ایجاد بیشترین هم‌افزایی ممکن بین باشگاه مشتریان شرکت و باشگاه هواداران پرسپولیس و شبکه اجتماعی مخاطبان دانست که در صورت حصول نتیجه نهایی در مزایده سوم خرید باشگاه شرکت خواهد کرد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70