۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نفت، گاز و پتروشیمی ۳ صنعتی که قبل بقیه از برجام سود می‌برند

نفت، گاز و پتروشیمی ۳ صنعتی که قبل بقیه از برجام سود می‌برند
کد: 10370   تاریخ انتشار :۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۱

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه نفت، گاز و پتروشیمی با اجرای برجام در درجه اول سرمایه گذاران را جذب می‌کنند،گفت:درکوتاه مدت با برداشتن تحریم‌ها، بازشدن فضای اقتصادی و مهر بازارهای جهانی تا اندازه ای مشکلات حل می شود، اما این نسخه کاملی نیست.

 به گزارش   TSEpress به نقل از اقتصاد آنلاین مسعود خوانساری با اعلام این خبر اظهار کرد: برداشتن تحریم و اجرای برجام قدمی بزرگ و رخداد تاریخی در اقتصاد ایران بود اما اینکه فکر کنیم که با برداشتن تحریم‌ها مشکل اقتصاد کشور حل می‌شود، این طور نیست. وی افزود: مشکلات اقتصادی ما ساختاری و رویکردی است که اگر آنها حل شود و به دنبال حل آنها باشیم، مشکلات اقتصاد کشور نیز حل می‌شود. رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در کوتاه مدت با برداشته شدن تحریم ها، بازشدن فضای اقتصادی و مهر بازارهای جهانی تا اندازه ای مشکلات ما حل می شود اما این نسخه کامل و جامعی نخواهد بود. وی خاطر نشان کرد: بخش‌های نفت، گاز، پتروشیمی در درجه اول سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای حضور در آنها دارد و زود تر رونق می گیرد اما باید اذعان داشت که مشکلات اقتصادی کشور عمیق تر است. خوانساری با بیان اینکه با اجرای برجام فضای اقتصادی کشور بازتر می‌شود، یادآورشد: دادن یارانه نقدی، چند نرخی بودن ارز، واقعی نبودن قیمت ارز، پرداخت یارانه سوخت، بزرگ بودن و دخالت دولت در اقتصاد، مشکلات ساختاری است که اگر حل نشود مشکلات اقتصادی پا برجا می‌ماند. وی با اشاره به اینکه امکان هجوم برند های خارجی به بازار ایران با اجرای برجام وجود دارد، تصریح کرد: ورود و هجوم برند‌های مطرح دنیا به بازار ایران هنر نیست، کما اینکه در گذشته نیز این اتفاق افتاد. باید همان برندها را برای تولید و سرمایه گذاری به ایران بیاوریم. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، خوانساری در پایان گفت: درصورتی که برند ها به بازار ایران بیایند و سرمایه گذاری کنند علاوه بر اینکه توانسته‌ایم سرمایه ای را به اقتصاد کشور تزریق کنیم، بلکه تکنولوژی و مدیریت جهانی را نیز به کشور می آوریم و اتاق این روند را پیگیری می‌کند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70