۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 17 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نیمی از بازار بورس امریکا «خرسی» است

نیمی از بازار بورس امریکا «خرسی» است
کد: 14857   تاریخ انتشار :۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۴

بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که بازار اکنون خرسی است.

در عالم واقعیت نیز سهام بسیاری از شرکت‌ها چنین کابوسی دارند.

به گزارش TSEpress و به نقل از صدای اقتصاد  از زمان بحران بزرگ اقتصادی تا کنون، بازار ایالات متحده امریکا خرسی نشده‌است. در این چند روزی که از آغاز سال 2016 می‌گذرد نیز بازار هنوز خرسی نشده‌است. در واقع وال‌استریت خیلی هم خوب عمل کرده‌است. اما ارزش شاخص‌های اصلی نسبت به آخرین باری که به اوج رسیده بودند تا کنون 20درصد کاهش یافته‌اند.

اما زیر پوست بازار اتفاقات بدتری در حال رخ دادن است. 229 یا نیمی از سهام S&P 500 تا روز جمعه کاهش ارزش 20درصدی داشتند. اکثر سهام شرکت‌های نفتی و انرژی نظیر گلدمن‌ساکس و فدکس سقوط کرده‌اند.شاخص S&P 500 نسبت به آخرین رکورد بالای خود در سال گذشته 9درصد کاهش یافته‌است. شاخص‌های دو و نزدک نیز هر کدام 10درصد کاهش ارزش داشته‌اند.

برخی این را علامت هشداری برای بازارهای بزرگ‌تر می‌دانند. حتی نتفلیکس نیز با مشکلاتی مواجه شده‌است. رایان دتریک تحلیل‌گر بازار می‌گوید: «به صورت کلی می‌توان گفت احتمال شکست بازار بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.»

اما چرا بخش دیگر شاخص‌ها مشکلات زیرین بازار را نشان نمی‌دهند؟ بسیاری از بازارهای محبوب نظیر فیسبوک و گوگل عملکرد خوبی در بازار داشته‌اند. ارزش این شرکت‌ها اکنون بسیار بالاست.

اما بقیه شرکت‌ها نشانه‌های ضعف را نشان می‌دهند. متوسط آن‌ها نشان می‌دهد که 25درصد نسبت به آخرین رکورد بالای خود کاهش داشته‌اند.

در این بین مهم‌ترین مسئله شرکت‌های انرژی هستند. کاهش شدیدی در قیمت‌های نفت به وجود آمده‌است. برخی شرکت‌های ضررهای بیش از 60درصدی داشته‌اند.

تحلیل‌گران معتقدند بازار ممکن است دوباره خرسی بشود.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

آمریکا   اقتصاد   بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70