۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

هشدار برای سیمانی ها: برق ارزان تمام می شود

هشدار برای سیمانی ها: برق ارزان تمام می شود
کد: 11739   تاریخ انتشار :۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۲

رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق گفت: قیمت سیمان ایران در بازار عراق به یک سوم قیمت قبل رسیده و این ارزان فروشی و زیرقیمت فروختن ناشی از برق ارزانی است که به عنوان یک سوبسید بی هدف به صنعت سیمان داده می شود.

   به گزارش TSEpress علیرضا کلاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: سوبسید دادن به صنعت برای پاگرفتن و رونق اقتصادی، باید با هدفگذاری صحیح انجام شود؛ در حالی که در خصوص برق ایران این هدفگذاری به طور صحیح انجام نشده است. وی افزود: اقتصادی می تواند توسعه یافته باشد که به ارزش افزوده بها دهد نه اینکه بیاید به صنایعی با خام فروشی سوبسید بدهد. رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق تصریح کرد: مثلا به صنعت سیمان برق ارزان می دهیم و این سوبسید دادن موجب شده تا واحدهای سیمانی ما رقابت مخربی بین خودشان داشته باشند تا جایی که قیمت سیمان ایران در بازار عراق به یک سوم قیمت قبل رسیده و این ارزان فروشی و زیرقیمت فروختن ناشی از برق ارزانی است که به عنوان یک سوبسید بی‌هدف به صنعت سیمان داده می شود. وی ادامه داد: این سوبسید را اقتصاد ملی از جیب مردم پرداخت می‌کند و عوارض انتی دامپینگ ارزان فروشی سیمان را دولت عراق از سیمان ایران دریافت می‌کند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70