۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

هیچ تحریم سوئیفت علیه ماوجود ندارد

هیچ تحریم سوئیفت علیه ماوجود ندارد
کد: 7151   تاریخ انتشار :۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۹

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه اکنون هیچ تحریم سوئیفت علیه ما نیست، گفت: ۸۰۰ نهاد، ارگان و فرد ایرانی طبق برنامه اجرای توافق و در روز اجرا از این فهرست خارج خواهند شد.

به گزارش TSEpress  به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره کیفیت برداشته شدن تحریم سوئیفت، گفت: تکلیف این موضوع به طور کامل در جمع بندی مذاکرات هسته ای روشن شده است. وی افزود: سوئیفت تحریمی علیه ایران و اتباع ایرانی نیست، بلکه شرکت خصوصی است که کار تبادل ایمن بانکی را انجام می دهد اما کسانی که نامشان در فهرست تحریم شورای امنیت یا اروپا و امریکا بوده است از خدمات سوئیفت محروم شدند. عراقچی گفت: خروج اسامی این افراد از فهرست تحریم و ارائه خدمات سوئیفت در دو مرحله انجام می شود و در نوبت نخست ۸۰۰ نهاد، ارگان و فرد ایرانی طبق برنامه اجرای توافق و در روز اجرا از این فهرست خارج خواهند شد. معاون وزیر امور خارجه افزود: تعدادی معدودی از افراد که در فهرست‌های تحریم باقی می‌مانند از دریافت خدمات سوئیفت محروم می شوند که امر فوق العاده‌ای نیست. عراقچی گفت: اکنون هیچ تحریم سوئیفت علیه ما نیست. معاون وزیر امور خارجه همچنین در دیدار با معاون و مدیران خبر صدا و سیما، گفت: دیپلماسی و رسانه دو بازوی مهم و مکمل در پیشبرد اهداف ملی کشورند و در این جلسه همفکری خوبی میان این دو صورت گرفت. وی با بیان اینکه در میان رسانه‌ها صدا و سیما جایگاه اصلی و ویژه دارد افزود: امیدوارم همکاری و همیاری دیپلماسی و رسانه‌ای با صدا و سیما با قوت کامل پیش رود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70