۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

وام خودرو کی تمام می‌شود؟

وام خودرو کی تمام می‌شود؟
کد: 11451   تاریخ انتشار :۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۲

معاون فروش سایپا با رد شبهه افکنی در آمار فروش خودرو در طرح وام 25 میلیونی گفت: زمان انقضای این طرح ممکن است از یک ساعت آینده تا پایان اردیبهشت ماه باشد که میزان تامین اعتبار منابع توسط مراجع ذیصلاح، اصلی ترین عامل تمدید و یا منقضی شدن طرح است.

رضا تقی زاده معاون بازاریابی و فروش گروه خودرو سازی سایپا گفت: حدود 41 هزار ثبت نام دستگاه خودرو تا تاریخ 94.8.21صورت پذیرفته که سهم ثبت نام پراید و تیبا  حدود 74% ، تندر90 و پارس تندر حدود 15% ، انواع وانت زامیاد حدود 9% و خودروهای برلیانس ،ریچ و آریو حدود 2% می باشد. به گزارش TSEpress  به نقل  از سایپانیوز، وی در خصوص تشکیک مطروحه در آمارهای اعلام شده افزود: از دو منبع سیستم  اعتبار سنجی بانک مرکزی و واریز مبلغ اولیه در شبکه بانکی و همچنین نظر به تخصیص یک دستگاه خودرو به هر کد ملی؛ می توان صحت اطلاعات مذکور را تایید کرد. معاون بازاریابی و فروش گروه خودرو سازی سایپا اظهار داشت: با توجه به مشکلات بوجود آمده و روند کند استعلام اعتبار سنجی از بانک مرکزی تاکنون 10 هزار نفر موفق به اعتبار سنجی نشده اند . وی افزود: گروه سایپا به منظور جلب رضایت مشتریان خود اقدام به مذاکره و قرارداد با دو شرکت تحت سرپرستی بانک مرکزی به منظور رفع مشکل اعتبار سنجی نموده است و با رفع این مشکل بزودی شاهد رشد آمار تعداد ثبت نام کنندگان خواهیم بود. تقی زاده با اشاره به ماده 12 دستور العمل صادره بانک مرکزی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود: پایان زمان طرح وام 25 میلیونی تاریخ 95.2.31 می باشد که زمان تحویل این خودروها بنا به تقاضای مشتریان و محدودیت های تولیدی متغیر می باشد. وی خاطر نشان کرد: زمان انقضای این طرح ممکن است از یک ساعت آینده تا پایان اردیبهشت ماه  باشد که میزان تامین اعتبار منابع توسط مراجع ذیصلاح، اصلی ترین عامل تمدید و یا منقضی شدن طرح خواهد بود. معاون بازاریابی و فروش سایپا درباره ابهامات بوجود آمده در محاسبه میزان بازپرداخت وام گفت: با توجه به ارائه خدمات تسهیلات در فروش اعتباری و بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده می بایست میزان مالیات بر ارزش افزوده سود تسهیلات نیز توسط متقاضی پرداخت گردد و این مبلغ در پیش دریافت ثبت نام توسط خودروسازان  لحاظ شده است و می بایست شرکت های تولید کننده خودرو بعنوان واسطه نسبت به پرداخت عین همان وجه به حساب سازمان امور مالیاتی اقدام نمایند. وی همچنین در راستای جلب رضایت مشتریان گفت: روز جمعه مورخ 94.8.22 کلیه نمایندگی های مجاز شرکت سایپا در سراسر کشور مبادرت به اطلاع رسانی و ثبت نام متقاضیان خواهند نمود و معاونت بازاریابی و فروش سایپا  نیز در این روز پذیرش مدارک وچک مشتریان را انجام خواهد داد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70