۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ورود موج دوم نقدینگی به بازار سرمایه

ورود موج دوم نقدینگی به بازار سرمایه
کد: 3900   تاریخ انتشار :۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۵

  • کاهش هزینه سرمایه گذاری و ریسک های موجود در بازار از جمله ریسک سیاسی عامل مهمی در استقبال سرمایه گذاران از این بازار خواهد بود.
  •  به گزارش TSEpress   به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) کسب سود سهامداران به واسطه اثرهای ناشی از رفع تحریمها و مثبت شدن بازار سبب ورود موج دوم از نقدینگی تازه به بازار سرمایه می شود که با این اتفاق می توان شرایط سودآورتری را برای بازار سرمایه متصور بود.
    بر اساس این گزارش، محمد کفاش پنجه شاهی، مدیرعامل کارگزاری کالا سپهر با اشاره به این که با بیانیه ای که میان ایران و کشورهای عضو گروه ١+٥ منتشر شده، ریسکهای سیاسی اثر گذار در بازار از میان رفته است، گفت: همزمان با تحریم بخشهای زیادی از جمله بانکیها؛ خودرویی ها و شرکتهای تجهیزاتی دچار رکود شدند به این معنا که بانکها با هزینه نقل و انتقال روبرو شدند و طرحهای توسعه ای شرکتهایی که مواد اولیه خود را وارد می کردند متضرر شدند.
    وی افزود: بورس به عنوان خط مقدم اقتصاد کشور که تعداد زیادی شرکت در آن حضور دارند نیز از این موضوع تاثیر گرفت و هر چند که برخی از افت قیمت ها توجیه نداشت، اما اثر روانی حاکم بر بازار و نگرانی سهامداران از به نتیجه نرسیدن مذاکرات سبب شد بیشتر به سمت فروش بروند تا خرید.
    مدیرعامل کارگزاری کالا سپهر با تاکید بر این که با اعلام بیانیه مشترک ایران و کشورهای عضو گروه ١+٥ خیال سرمایه گذاران و سهامداران راحت شده است، تصریح کرد: سهامداران با مثبت شدن بازار و جو روانی مثبت ایجاد شده به خرید روی آورده اند و ورود این پول در بازار یک گام روبه جلو برای بورس است و منجر به سود سهامداران می شود.
    کفاش تصریح کرد: این کسب سود سهامداران منجر به ورود موج دوم نقدینگی تازه به بازار سرمایه می شود که با این اتفاق می توان شرایط سودآورتری را برای بازار سرمایه متصور بود.
    وی در ادامه با اشاره به امضای توافق نهایی در تیرماه امسال گفت: نتایج مثبت حاصل از توافق نامه نهایی روند مثبت بلندمدتی رادر بورس پدید می آورد و در برآیند کلی می توان انتظار رشد پلکانی و با آرامش؛ اما پرحجم را از بورس انتظار داشت.
    به گفته وی، در صورتی که بازار با افزایش حجم معاملات روبرو شود این فرصت به وجود خواهد آمد که سهامداران نسبت به اصلاح پرتفوی خود اقدام کنند.
    کفاش افزود: رفع تحریمها و اثرهای مثبت ناشی از آن بر بازار در صورتی که با کاهش نرخ سود بانکی همراه شود به مراتب رشد بیشتری را نصیب سرمایه گذاران در بورس خواهد کرد و می تواند سبب شود تا سرمایه گذاری ها به سمت بورس حرکت کند.
    به گفته وی کاهش هزینه سرمایه گذاری و ریسکهای موجود در بازار از جمله ریسک سیاسی عامل مهمی در استقبال سرمایه گذاران از این بازار خواهد بود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70