۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

وزیر خارجه نیوزیلند در صدر یک هیئت اقتصادی به ایران سفر می کند

وزیر خارجه نیوزیلند در صدر یک هیئت اقتصادی به ایران سفر می کند
کد: 8810   تاریخ انتشار :۲۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۳۵

  • "موری مک کولی" وزیر امور خارجه نیوزیلند روز پنجشنبه اعلام کرد در حال آماده شدن برای رهبری یک هیئت تجاری در سفر به تهران در میان توسعه مناسبات کشورهای اروپایی و دیگر نقاط جهان با ایران است.
  •  به گزارش TSEpress به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه نیوزیلند در جمع مدیران شرکتهای تجاری این کشور به زمان دقیق این سفر اشاره نکرد، اما گفت: من قصد دارم به دعوت جمهوری اسلامی ایران در چند هفته آینده با برخی از مقامات تجاری به تهران سفر کنم. وی با اشاره به لغو تحریمهای ناعادلانه غرب علیه ایران، گفت که تحریمها علیه ایران می تواند اوایل سال آینده لغو شود و این یک فرصت عمده برای شرکتهای سراسر جهان است. سخنگوی "مک کولی" نیز گفت که ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این سفر و ماموریت هیئت تجاری هنوز خیلی زود است. وزیر خارجه نیوزیلند پیش از این نیز گفته بود لغو تحریمهای ایران، فرصتهای بی نظیری برای شرکتهای نیوزیلندی فراهم می کند. "این فرصتها در کوتاه مدت چشمگیر و در بلندمدت چشمگیرتر هستند". شورای تجارت نیوزیلند با خاورمیانه در تلاش برای افزایش و توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی با ایران است و اعضای آن شرایط موجود را برای بهره گیری از فرصتهای تجاری با ایران تحت نظر دارند. نیوزیلند سال گذشته میلادی تنها ١٦٣ میلیون دلار کالا که عمدتا شامل محصولات لبنی و دامی می شد به ایران صادر کرد.

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70