۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

وزیر صنعت بعدی از ایران‌خودرو می‌آید؟

وزیر صنعت بعدی از ایران‌خودرو می‌آید؟
کد: 25206   تاریخ انتشار :۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳

یک ماه و اندی دیگر، دولت دوازدهم فعالیت خود را به ریاست حسن روحانی در حالی آغاز خواهد کرد که گمانه زنی ها حاکی از این است که وزیر صنعت کابینه دوازدهم، از جمع خودروسازان خواهد آمد.

حسن روحانی در نخستین نشست خبری خود پس از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برنوسازی کابینه ای اشاره کرد که به دلیل میانگین سنی بالایش در دولت یادزهم، مورد انتقاد قرار داشت. رییس جمهور منتخب صراحتا اعلام کرد:"ما نیاز به نیروی جوان‌ تری برای اداره کشور داریم."
از همین رو تغییر محمدرضا نعمت زاده که از او به عنوان پیر صنعت یاد می شود، قطعا در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد. اما گمانه زنی ها برای افراد جایگزین او، نام کسانی را مطرح می کنند که هر دو سابقه ای در صنعت خودروسازی کشور داشته اند. هر دوی این افراد در کارنامه خود، نام ایران خودرو را دارند. یکی عضویت در هیأت مدیره و مدیریت پروژه پیکان و دیگری مدیرعاملی ایران خودرو؛رضا ویسه و منوچهر منطقی.
از رضا ویسه به عنوان معمار صنعت خودروی ایران نیز یاد می شود در عین حال که برخی از منتقدان وابستگی هر دو شرکت خودروساز بزرگ به دولت را ناشی از سیاست ها او در زمان تصدی گری ایدرو می دانند. منوچهر منطقی نیز با شعار خودروساز شدن در زمان دولت آخر اصلاحات پا به ایرانخودرو گذاشت و سال ۸۸ با این شرکت خداحافظی کرد. در حال حاضر، نام این دو گزینه برای در دست گرفتن هدایت وزارت صنعت مطرح است.

ایران خودرو   خودرو   دولت   وزیر صنعت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70