۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

وضعیت نامطلوب سنگ‌آهن با کاهش قیمت‌ جهانی

وضعیت نامطلوب سنگ‌آهن با کاهش قیمت‌ جهانی
کد: 4591   تاریخ انتشار :۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۵

چکیده: وضعیت فعلی بازار سنگ‌آهن با توجه به بحران فعلی قیمت سنگ‌آهن در جهان چندان خوشایند نیست، چراکه در حال حاضر با توجه به افزایش تولید سنگ‌آهن از سوی استرالیا و همچنین کاهش تولید فولاد در چین به دلیل محدود کردن کارخانه‌ها به سبب آلایندگی بالا و کاهش تقاضای سنگ‌آهن، با کاهش قیمت این محصول در جهان روبرو شده ‌ایم.

به گزارش TSEpress   به نقل از  ایرنا   وضعیت فعلی بازار سنگ‌آهن با توجه به بحران فعلی قیمت سنگ‌آهن در جهان چندان خوشایند نیست، چراکه در حال حاضر با توجه به افزایش تولید سنگ‌آهن از سوی استرالیا و همچنین کاهش تولید فولاد در چین به دلیل محدود کردن کارخانه‌ها به سبب آلایندگی بالا و کاهش تقاضای سنگ‌آهن، با کاهش قیمت این محصول در جهان روبرو شده ‌ایم. از سوی دیگر با حمایت دولت چین از صنعت سنگ آهن در سال 2015 معادن کمتری تعطیل خواهند شد، چراکه قیمت های سنگ آهن کاهش چشمگیری پیدا کرده است. طبق اعلام ایمیدرو بازار داخلی سنگ آهن با هزینه تولید بسیار بالا و تولید ناکافی مواجه است و از طرفی قیمت سنگ آهن با کاهش چشمگیری روبرو بوده است، در نتیجه معادن زیادی در سال 2014 تعطیل شدند که در نتیجه وابستگی سنگ آهن چین به سنگ آهن وارداتی بیشتر شد. در حال حاضر تنها حدود 60 درصد شرکت های سنگ آهن در حال بهره برداری هستند. علاوه بر این نیز حمایت های دولتی باعث خواهد شد که عرضه داخلی در بلندمدت تداوم داشته باشد و مالیات شرکت های سنگ آهن داخلی از 80 درصد به 40 درصد از ابتدای ماه مه کاهش پیدا کند. اطلاعات انجمن آهن و فولاد چین نشان می دهد که در سال 2014 حدود 933 میلیون تن سنگ آهن وارد کرده که 13.8 درصد بالاتر از سال 2013 و معادل 78.5 درصد تقاضا در سال گذشته بوده است. با توجه به سیاست اقتصاد مقاوتی می‌توان این موضوع را بهترین فرصت برای صنایع معدنی داخل کشور دانست تا با تکمیل زنجیره تولید، نیاز صنایع فولاد‌سازی کشور را تامین کرد.
 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70