۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پیام فدرال به جهان خود را برای افزایش نرخ بهره آماده کنید

پیام فدرال به جهان خود را برای افزایش نرخ بهره آماده کنید
کد: 12706   تاریخ انتشار :۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۴۵

فدرال رزرو با زبان بی‌زبانی به جهان اعلام کرد: خودتان را برای افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر آماده کنید

  به گزارش TSEpress   به نقل  صئدای اقتصاد جنت یلن رئیس فدرال رزرو امریکا روز چهارشنبه در سخنرانی خود اظهار کرد که اقتصاد طی چند هفته اخیر بهبود یافته‌است. ترجمه صحبت‌های یلن این است که: اگر هیچ شوکی به دنبال گزارش کار روز جمعه در بازار ایجاد نشود، فدرال رزرو امریکا در نشست 15 و 16دسامبر بالاخره نرخ بهره را از رکورد تاریخی نزدیک به صفر افزایش خواهد داد.

البته یلن تأکید کرد که فدرال در سال 2016 آهسته و با احتیاط قدم بر خواهد داشت.یلن در سخنرانی که در اکونومیک‌کلاب در واشنگتن‌دی‌سی داشت اظهار کرد: «از نشست ماه اکتبر تا کنون، تمامی اطلاعاتی که درباره اقتصاد و وضعیت مالی به دست آورده‌ایم مطابق انتظارات ما بوده و به نظر می‌رسد بازار کارگران رو به بهبود است.»

یلن گفت: «پس از افزایش نرخ بهره سیاست تسهیل پولی در جای خود باقی خواهد ماند.»

هر چند اکثر تحلیل‌گران و اهالی بازار پیش‌بینی کرده‌اند که فدرال نرخ بهره را در ماه دسامبر از نزدیک به صفر به 0.25درصد افزایش خواهد داد اما هیچ‌کس نمی‌داند پس از آن چه اتفاقی خواهد افتاد.

در گذشته فدرال با سرعت نرخ بهره را افزایش می‌داد اما اکنون به نظر می‌رسد اوضاع تغییر کرده‌است. در واقع همه پیش‌بینی می‌کنند که طبق گفته یلن، نرخ بهره به صورت آهسته و تدریجی افزایش پیدا کند.

اعضای مختلف فدرال رزرو اخیراً در سخنرانی‌های پراکنده خود بارها تأکید کرده‌اند که افزایش ناگهانی نرخ بهره می‌تواند به اقتصاد رو به بهبود امریکا آسیب جدی وارد کند و حتی ممکن است آن را به رکود بکشاند.

دو فاکتور اصلی که در این بین ایفای نقش می‌کنند: دلار قوی و ضعف اقتصاد جهان به ویژه چین است. دلار به با ارزش‌ترین ارز در برابر ارزهای جهانی تبدیل شده‌است.

البته رئیس فدرال رزرو اخیراً اظهار کرده‌است که این مسائل تأثیر چندانی روی کار آن‌ها نخواهد گذاشت.

در مجموع اینطور برآورد می‌شود که نرخ بهره در امریکا در ماه دسامبر بالاخره افزایش خواهد یافت.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70