۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 24 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پیشرفت ١٠ درصدی در طراحی خط لوله اختصاصی پالایشگاه ستاره خلیج فارس

پیشرفت ١٠ درصدی در طراحی خط لوله اختصاصی پالایشگاه ستاره خلیج فارس
کد: 4006   تاریخ انتشار :۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۶

  • همزمان با پیشرفت ١٠ درصدی در طراحی ساخت خط لوله اختصاصی انتقال فرآورده های پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس،عملیات اجرایی این طرح نیز شروع شده است.
  • به گزارش TSEpress  مجری طرح ساخت خط لوله ٢٦ اینچ بندرعباس- سیرجان- رفسنجان، به خبرنگار شانا با بیان انجام همزمان عملیات ساخت و تجهیز کارگاه مربوط به این طرح، به خبرنگار شانا، گفت: این خط لوله اختصاصی نقش مهمی در انتقال فرآورده های پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مرکز و شمال کشور دارد، از این رو کارگاههای مربوط به آن در مراکز انتقال نفت ایجاد و در حال تجهیز هستند. سید محمدجواد سیدی با بیان این که خط لوله بندرعباس- سیرجان- رفسنجان در مسیری به طول ٤٦٩ کیلومتر اجرا می شود، تصریح کرد: اتصال یک انشعاب ٢٣ کیلومتری هشت اینچ از خطل لوله اصلی به انبار نفت سیرجان نیز بخشی از این پروژه است. وی ادامه داد: با بهره برداری از پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس،کل محصولات این پالایشگاه از طریق خط لوله مرکز انتقال نفت رفسنجان به شمال و مرکز کشور ارسال خواهد شد. وی زمان آغاز اجرای عملیات پروژه خط لوله بندرعباس- سیرجان- رفسنجان، را پانزدهم آذرماه سال گذشته اعلام کرد و گفت: قرار است ساخت این خط لوله در مدت زمان ٣٦ ماه پایان یابد. به گفته سیدی این خط لوله به طور اختصاصی انتقال فرآورده های پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس را پوشش می دهد و به هیچ پالایشگاه دیگری متصل نخواهد شد. به گزارش شانا،پروژه خط لوله جدید فرآورده بندرعباس _سیرجان_ رفسنجان و تاسیسات مربوط؛ شامل احداث یک رشته خط لوله (بندرعباس تا رفسنجان) به طول تقریبی ٤٦٤ کیلومتر و تاسیسات بین راهی مربوط است که نزدیک به ١١٥ کیلومتر از این مسیر به مسیر سازی جدید نیاز دارد. قطر خط لوله از تلمبه خانه مبدا (بندرعباس) تا پایانه رفسنجان ٢٦ اینچ در نظر گرفته شده است و ظرفیت خط لوله نیز شامل ٣٠٠ هزار بشکه گازوئیل، ٣٣٠ هزار بشکه نفت سفید و ٣٦٠ هزار بشکه بنزین در روز کاری می شود. قرار است به منظور انتقال فرآورده از پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تلمبه خانه بندرعباس، خط لوله ای به قطر ٢٦ اینچ و به طول حدود پنج کیلومتر به همراه همه شیرآلات و تجهیزات مربوط ساخته شود. طراحی،خرید، ساخت، راه اندازی و یکسال مسئولیت دوره رفع نقص توسعه و افزایش ظرفیت پست موجود تلمبه خانه بندرعباس، خطوط انتقال ١٣٢ کیلو ولت و پست های برق رسانی به تلمبه خانه های جدید قطب آباد و مهرآران براساس استانداردهای وزارت نیرو و ضوابط شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران از جمله فعالیت های این پروژه محسوب می شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70