۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 24 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پیشنهاد صادرات کلینکر به جای سیمان بسته‌‌ای

پیشنهاد صادرات کلینکر به جای سیمان بسته‌‌ای
کد: 1269   تاریخ انتشار :۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۱۳

چکیده: کارشناس صنعت سیمان، ایجاد ترمینال‌های صادراتی و احداث واحدهای آسیاب در کشورهای همسایه را لازمه رشد صادرات و ارزآوری صنعت سیمان عنوان کرد.

به گزارش TSEpress   به نقل از خبرگزاری فارس علی‌محمد بُد در مورد زیرساخت‌های لازم برای افزایش صادرات سیمان و کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی، اظهار داشت: ایجاد ترمینال‌های صادراتی سیمان در مرزهای کشور باعث می‌شود که سیمان صادراتی در انبارها جمع‌آوری شود و همیشه از وجود سیمان برای صادرات و عرضه به طرح‌های عمرانی کشورهای دیگر اطمینان وجود داشته باشد. وی ادامه داد: این کار باعث تثبیت بازار صادرات می‌شود و قابلیت رقابت تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای صادراتی سیمان‌ را افزایش می‌دهد. بد با بیان اینکه در حال حاضر صادرات سیمان بیشتر به صورت کیسه‌ای انجام می‌شود، گفت:‌ در صورت ایجاد آسیاب در کشورهای اطراف، می‌توان کلینکر را به این کشورها صادر کرد و در آنجا به سیمان تبدیل و به متقاضیان عرضه کنیم. بُد با بیان اینکه ایجاد این آسیاب‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر است، گفت: در حال حاضر بانک‌های داخلی برای ارائه تسهیلات، وثیقه‌های سنگینی را طلب می‌کنند و بانک‌های خارجی نیز به دلیل تحریم‌ها، تمایلی به ارائه این نوع تسهیلات به تولیدکنندگان ایرانی ندارند. وی تصریح کرد: تأمین نقدینگی از طریق افزایش وام‌های صادراتی باعث می‌شود سرمایه‌گذاری ثابت و همچنین سرمایه در گردش کارخانه‌های سیمان افزایش یابد و در نتیجه تولید و صادرات سیمان رونق خواهد یافت. این کارشناس تأکید کرد: در صورت ایجاد ترمینال‌های صادراتی، صادرات سیمان 20 تا 30 درصد نسبت به شرایط فعلی افزایش می‌یابد و صادرات از شکل پیله‌وری به صادرات سازمان‌یافته تبدیل خواهد شد. وی با بیان اینکه با تسهیلات دارای نرخ سود 30 درصد، رقابت با تولیدکنندگان جهانی سیمان امکان‌پذیر نیست، گفت:‌ در تمام دنیا صادرات سیمان به صورت فله و از طریق ترمینال‌های صادراتی انجام می‌شود که در صورت ایجاد این زیرساخت‌ها در کشور و همچنین ایجاد آسیاب در کشورهایی مانند قطر و یا عراق می‌توان میزان صادرات سیمان ایران را افزایش داد.
اطلاعات بیشتر در: http://www.eranico.com/fa/content/27785#ixzz3NpYT0nLN منبع این مطلب سایت ارانیکو می باشد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70