۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پیش‌بینی نفت 20دلار در آستانه قطعی شدن

پیش‌بینی نفت 20دلار در آستانه قطعی شدن
کد: 13619   تاریخ انتشار :۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷

گلدمن‌ساکس آینده قیمت نفت خام را به دلیل تصمیم اخیر اوپک و عدم کاهش تولید نفت بسیار بد می‌بیند.

 به گزارش TSEpress و به نقل ازصدای اقتصاد  این بانک سرمایه‌گذاری همچنان روی پیش‌بینی 20دلار در ازای هر بشکه خود ایستاده‌است. اگر قیمت نفت تا این اندازه سقوط کند شرکت‌ها ناگزیر خواهند شد میزان تولید خود را برای جبران خسارت کاهش دهند.

ذخایر جهان همچنان پایین‌تر از ظرفیت است و طبق ادعای گلدمن ساکس دستیابی به چنین تعادلی بسیار دشوار است. در حقیقت تعداد دکل‌های حفاری در امریکا و همچنین تولید و اکتشاف باید کاهش پیدا کند.

قیمت نفت به دلیل کاهش تقاضا و افزایش عرضه طی 18ماه گذشته بیش از 50درصد کاهش یافته‌است.بر اساس پیش‌بینی گلدمن ساکس، اوپک بیش از 32میلیون بشکه در روز نفت تولید خواهد کرد که بخشی از آن به دلیل برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران و تولید بیشتر نفت از سوی این کشور است. این اتفاق ظرف چند ماه آینده خواهد افتاد.

اقدام اوپک نشان‌دهنده وجود مشکل در میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) بود و علاوه بر آن عزم این اعضا برای تولید بیشتر نفت را نشان می‌داد که این امر باعث کاهش بیشتر قیمت نفت شد.

تحلیل‌گر گلدمن ساکس در گزارشی اظهار کرده‌است که تجربه نشان می‌دهد کاهش تولید به نفع اوپک نیست.

این گروه همچنان سقف تولید 30میلیون بشکه در روز خود را حفظ کرده‌است و بیش از آن نیز تولید می‌کند. عمده تولید نفت اوپک از سوی عربستان سعودی است.

عربستان سعودی مدت‌هاست که تصمیم گرفته به جای حمایت از قیمت، استراتژی حفظ سهم در بازار را دنبال کند.

اوپک در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرده‌است که عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان غیراوپکی در سال آتی کاهش خواهد یافت.

با تمام این صحبت‌ها اکثر تحلیل‌گران بر این باورند که قیمت نفت تا پایان سال 2016 بهبود نخواهد یافت.

منبع: سی‌ان‌بی‌سی

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70