۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار اول دی ماه 94

پیش بینی بازار  اول دی ماه 94
کد: 13800   تاریخ انتشار :۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷

کاهش حجم معاملات / تعادل نسبی قیمتی ها

خلاصه ای از وضعیت بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس طی معاملات روز اخیر در ابتدای وقت کمی بالاتر از قیمت های آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت افزایش حجم تقاضا موجب گردید تا قیمت ها با افزایش مواجه گردند . گروه خودرویی بعنوان لیدر بازار امروز پرچم دار حرکت رو به بالای بازار در ساعت ابتدایی وقت بودند . پس از گذشت 1 ساعت از ابتدای وقت قیمت تا سطح صفر تابلوی معاملات کاهش قیمت یافته و در ادامه بازار دچار رکود گردید .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا و نفت روز نسبتا آرامی در را معاملات روز اخیر سپری می نمایند . طلا امروز با 6 دلار افزایش قیمت به نرخ 1071 دلار در هر انس رسیده و نفت برنت با کاهش 9 سنتی به سطح 36 دلار و 58 سنت در هر بشکه رسید . در بازار ارز ، دلار امروز با اندکی افزایش قیمت مواجه گردید . این ارز رایج بازار در حال حاضر در نرخ 3630 تومان در حال معامله می باشد .

پیش بینی بازار فردا بازار بورس پس از چند روز روند نزولی خود ، امروز در بسیاری از گروهها با اصلاح قیمت مواجه گردید . فعالان بازار علت نزول چند روز اخیر بازار را امضاء قانون محدودیت صدور ویزا در سفر به ایران از سوی اوباما عنوان می نمایند . در پی نامه اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص بی تاثیر بودن این قانون در روابط تجاری ایران و سایر کشورها و همچنین عدم خدشه دار شدن معاهده برجام ، بازار طی روز اخیر با اصلاح قیمتی همراه گردید . اما در خصوص وضعیت پیش روی بازار می توان چنین پیش بینی نمود که بازار فردا احتمالا وضعیتی خنثی را تجربه خواهد نمود چرا که در معاملات روز اخیر تمایل چندانی در خریداران برای ابتیاع سهم ها در محدوده مثبت کامل دامنه نوسان روزانه مشاهده نمی گردید که این مساله ناشی از کمبود نقدینگی در بازار می باشد . با توجه به این مساله و همچنین ترس فعالان بازار از خرید سهم ها در محدوده قیمتی بالاتر و متضرر گردیدن از بابت کاهش قیمت ، انگیزه ای برای افزایش قیمت ها در بازار دیده نمی شود . از طرفی خروج بخش زیادی از فزوشندگان بالقوه از بازار مانع از افت بیشتر قیمت ها می گردد . بنابراین بازار فردا احتمالا با کاهش حجم معاملات و همچنین کاهش تلورانس قیمتی روزانه ، با وضعیتی رکودی دست و پنجه نرم خواهد نمود .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70