۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 11 بهمن ماه

پیش بینی بازار 11 بهمن ماه
کد: 2018   تاریخ انتشار :۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۳۲

افزایش حجم عرضه ها و ایجاد تعادل در بازار

بازار بورس در آخرین روز خود در هفته گذشته چهره ای کاملا متفاوت را نسبت به روزها و هفته های گذشته تجربه نمود . افزایش قیمتها ، تشکیل صف خرید برای بسیاری از نمادها و افزایش بیش از 40 درصدی ارزش معاملات نسبت به روزهای گذشته از تمایزات مهم این روز به شمار می آید .

اما برای  پیش بینی وضعیت روز آینده مروری بر آیتم های تاثیرگذار بر بازار خواهیم داشت . نخست وضعیت نفت در بازارهای جهانی . قیمت نفت طی هفته گذشته به ثبات نسبی در محدوده 44 تا 45 دلار در هر بشکه رسیده است که این مساله از محرک های مهم توقف روند نزولی بازار به شمار می آید . نفت خام آمریکا در حال حاضر در محدوده 44 دلار و 50 سنت در حال معامله می باشد . ارز در بازار نیز از عوامل تاثیر گذار در بازار بورس می باشد . ارز آزاد نیز مدتیست با تلرانس قیمتی یک تا دو درصدی به ثبات نسبی رسیده . اما عامل بسیار مهم دیگر مسائل مربوط به پرونده هسته ای کشورمان می باشد . این روزها اخبار نسبتا مطلوبی از روند مذاکرات به گوش می رسد که از جمله آنها می توان به خبر به تعویق افتادن تحریم های جدید کنگره آمریکا بر علیه ایران و دادن فرصت به مذاکرات اشاره نمود هر چند که با توجه به اینکه یکبار بازار از این خوش بینی زخم خورده است نمی توان چندان به این اخبار دل خوش نمود . اما در کنار این موضوعات مساله حمله غافلگیرکننده حزب الله به کاروان نظامی اسرائیل نیز تا حدودی می تواند بر معادلات پیچیده شده وضعیت فعلی تاثیرگذار باشد . با این اوصاف برای بازار فردا می توان چنین پیش بینی نمود که در ابتدای وقت وضعیتی متعادل و تا حدودی مثبت همراه با حجم اندک معاملات بر بازار حاکم باشد اما در ادامه حجم عرضه ها افزایش یافته و موجب متعادل گردیدن بازار در محدوده صفر تابلو خواهد شد .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70