۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 11 فروردین ماه

پیش بینی بازار 11 فروردین ماه
کد: 3714   تاریخ انتشار :۱۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۲

بازار در انتظار انتشار نتیجه مذاکرات

بازار بورس طی روز اخیر با تلاطمات زیادی همراه بود که این مساله نشات گرفته از پیش بینی نتایج مذاکرات و همچنین میزان ریسک پذیری سهامداران مختلف می باشد . طی معاملات روز اخیر بارها شاهد افزایش و کاهش قیمت سهام شرکتهای مختلف بودیم اما در نهایت بازار در محدوده منفی به کار خود پایان داد .

در بازار ارز نیز به مانند بازار بورس شاهد نوساناتی در قیمت ارزهای مختلف بودیم . دلار که تا ساعت 2 بعد از ظهر روز اخیر حتی تا محدوده 3328 تومان افزایش قیمت را تجربه نموده بود با انتشار اخبار مختلف مبنی بر احتمال وقوع تفاهم بین طرفین مذاکره ، تغییر جهت داده و تا محدوده 3288 تومان کاهش قیمت یافت . این اتفاق در بازار ارز در حالی صورت می گیرد که در دور قبلی مذاکرات و پیش از اعلام نتایج جلسه تعیین کننده سوم آذر ماه بین وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+5 در سال گذشته ، ارز در بازار آزاد با افت قیمت همراه نگردید و نهایتا مذاکرات در آن مقطع با تمدید همراه گردید . اما بازارهای جهانی نیز متاثر از نشست های امروز تیم های مذاکره کننده طرفین قرار گرفته و برخی محصولات همبسته با نتیجه مذاکرات با افت قیمت همراه گردیدند . در ادامه افت قیمت نفت در روز گذشته ، امروز نیز نفت با کاهش قیمت بیشتری همراه گردید بطوریکه نفت برنت دریای شمال تا سطح 56 دلار و 40 سنت افت قیمت را تجربه نمود . طلا نیز پس از کاهش 10 دلاری قیمت خود از اواسط وقت روز اخیر با 2 دلار کاهش بیشتر به سطح 1186 دلار و 26 سنت در هر انس رسید .

در زمینه مسائل مربوط به جلسات امروز تیم های مذاکره کننده ایرانی و طرف مقابل علی رغم انتشار اخبار و شایعات مختلف از سوی رسانه های داخلی و خارجی هنوز اخباری رسمی از این نشست ها منتشر نگردیده است .

 بازار فردا بطورمستقیم تحت تاثیر انتشار اخبار رسمی و غیر رسمی از جلسات اعضاء مذاکره کننده در لوزان سوئیس خواهد بود . با توجه به ضرب الاجل تعیین شده برای توافق سیاسی در روز آینده ، انتظار آن وجود دارد فردا بیانیه ای رسمی از سوی طرفین مذاکره منتشر گردد که در صورت انتشار این بیانیه پیش از پایان معاملات روز آینده ، بازار روند کوتاه مدت و حتی میان مدت خود را مشخص خواهد نمود .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70