۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 15 آذرماه

پیش بینی بازار 15 آذرماه
کد: 12813   تاریخ انتشار :۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴

تعادل نسبی حاکم بر کلیت بازار

خلاصه وضعیت بازار طی روز اخیر بازار بورس در ابتدای وقت اولین روز هفته کمی بالاتر از قیمت های آخرین معاملات روز سه شنبه کار خود را اغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت با توجه به انتشار اخبار گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای و همچنین برخی اخبار مثبت اقتصادی بر حجم تقاضای نمادهای مختلف افزوده گردید . اواسط وقت در پی انتشار خبر بازگشایی خودرو و عدم تداوم تقاضا به مرور شاهد کاهش قیمت ها به محدوده صفر تابلو بودیم .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا و نفت در آخرین روز هفته وضعیت متفاوتی را شاهد بودند . طلا طی معاملات روز جمعه ابتدائا با کمی کاهش قیمت به نرخ 1161 دلار رسیده و در ادامه با 25 دلار افزایش قیمت در نرخ 1085 دلار در هر انس به کار خود پایان داد . در بازار نفت ، نفت برنت دریای شمال طی روز جمعه با حدود 2 درصد کاهش قیمت به نرخ 43 دلار و 22 سنت کاهش قیمت یافت . در بازار ارز ، دلار پس از ثبات قیمتی در پایان هفته گذشته ، امروز با کمی کاهش قیمت همراه گردیده و به نرخ 3620 تومان رسید .

پیش بینی بازار فردا بازار بورس اولین روز هفته را همانگونه که انتظار آن وجود داشت ، در ابتدای وقت با فزونی تقاضا بر عرضه کار خود را آغاز نمود. این وضعیت با توجه به عدم نقدینگی کافی در بازار تداوم نیافته و موجب گردید تا قیمت های آخرین معاملات نسبت به قیمت های پایانی در محدوده پایین تری قرار گیرد . از اخبار مهم روز اخیر می توان به انتشار خبر کاهش نرخ بهره بین بانکی به 21.5 درصد اشاره نمود که این مساله در صورت تثبیت آن و با توجه به غیر دستور بودن این اتفاق مهم ، زمینه کاهش نرخ سود سپرده بانکی را فراهم نموده و موجب خروج بخشی از سرمایه های تراکم یافته در حساب های بانکی خواهد گردید . برای بازار فردا می توان چنین پیش بینی نمود که نمادهای ساختمانی ، حمل و نقل و تولید کاشی و سرامیک در محدوده 1 منفی دامنه نوسان روزانه ، نمادهای بانکی در محدوده نیم تا 1 منفی ، دارویی ها عموما در محدوده 2 منفی ، نمادهای قندی در محدوده 1 تا 2 منفی ، نمادهای خودرویی در محدوده 0 تا 1 منفی و نمادهای اوراق تسهیلات مسکن موسوم به تسه در محدوده قرمز تابلوی معاملات کار خود را آغاز نموده و در ادامه احتمالا بازار وارد فاز رکودی گردیده و با کاهش حجم معاملات نوسانات قیمتی نیز محدود خواهد گردید .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70