۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 18 آذرماه

پیش بینی بازار 18 آذرماه
کد: 13079   تاریخ انتشار :۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵

حاکمیت وضعیت تعادلی در آخرین روز هفته

خلاصه ای از وضعیت بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس در ابتدای وقت روز جاری ، در بسیاری از گروهها در محدوده قیمت صفر تابلوی معاملات کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت ، به مرور شاهد افزایش قیمت در نمادهای مختلف بودیم که در این بین نمادهای خودرویی با افزایش قیمت بیشتری همراه گردیدند . از اواسط وقت با افزایش حجم عرضه ها به مرور شاهد کاهش قیمت بسیاری از نمادها تا محدوده قیمت های ابتدای وقت بودیم .

بازارهای جهانی و ارز در بازارهای جهانی ، طلا و نفت در ساعات ابتدایی وقت با کمی افزایش قیمت نسبت به روز گذشته کار خود را آغاز نمود . طلا امروز با 1 دلار افزایش قیمت به سطح 1073 دلار در هر انس رسیده و هم اینک در این نرخ در حال معامله می باشد . اما در بازار نفت ، نفت برنت امروز با 30 سنت افزایش قیمت به نرخ 41 دلار و 2 سنت در هر بشکه رسید . در بازار ارز ، دلار امروز وضعیت با ثباتی را سپری می نماید . این ارز رایج بازار امروز در نرخ 3620 تومان کار خود را آغاز نموده و در ادامه در همین محدوده قیمتی به تعادل نسبی رسید .

پیش بینی بازار فردا بازار بورس پس از 3 روز وضعیت فرسایشی ، امروز به تعادل نسبی رسید که این مساله در کنار کاهش حجم معاملات به سطح حداقلی خود ، احتمالا منجر به رکود قیمتی در پهنه گسترده ای از بازار خواهد گردید . بازار فردا فارغ از تعطیلات 3 روزه پایان هفته و انتشار اخبار جلسه امشب شورای پول و اعتبار با موضوعیت تصمیم گیری در رابطه با نرخ سود بانکی ، احتمالا به مانند روز اخیر وضعیتی متعادل را تجربه خواهد نمود . در رابطه با جلسه امشب شورای پول و اعتبار می توان گفت در صورتیکه در این جلسه بصورت ضمنی کاهش نرخ سود بانکی مورد موافقت قرار گیرد ، بازار به این مساله واکنش نشان داده و جوی مثبت بر بازار حاکم خواهد گردید چرا که کاهش نرخ سود بانکی معادل با انتقال بخشی از نقدینگی موجود در حسابهای بانکی به بازار بورس خواهد گردید . از اخبار منتشره طی روز اخیر می توان به خبری در رابطه با بسته شدن موضوع PMD اشاره نمود . بر این اساس اعضای گروه 1+5، در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که قرار است به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شود، خواستار بسته شدن پرونده ایران در موضوع ادعایی موسوم به «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه هسته‌ای ایران یا PMD شده‌ اند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70