۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 2 اسفند

پیش بینی بازار 2 اسفند
کد: 2667   تاریخ انتشار :۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۵

تعادل نسبی حاکم بر بازار

بازار بورس در آخرین روز معاملاتی خود در هفته گشته با فشار فروش و کاهش قیمتها همراه بود . طی دو روز تعطیلی پایان هفته بازارهای نفت و همچنین ارز داخلی(در روز پنجشنبه) با ثبات قیمتی کار خود را ادامه دادند و طلا نیز در بازارهای جهانی کمی افت قیمت را تجربه نمود . از دیگر اتفاقات مهم در این دو روز انتشار اعلامیه سازمان بورس مبنی بر کاهش حجم مبنای شرکتهای بورسی می باشد که این مساله موجب خواهد گردید شاخص کل و همچنین نمادهای بزرگی از جمله فارس ، فملی و تاپیکو در بازه زمانی کمتری اصلاح قیمتی یافته و اثرات روانی صف فروش یا معاملات در محدوده منفی کامل دامنه نوسان روزانه بر طرف گردد و بازار بورس تا حدودی از وضعیت تصنعی خود فاصله گیرد . اما طی دو روز اخیر شاهد ارائه گزارشات اولین پیش بینی سود سال 94 بسیاری از شرکتها بودیم . با نظری اجمالی بر این گزارشات می توان عنوان نمود ؛ گزارشات ارائه شده فراتر از حد انتظار فعالان بازار بوده است چرا که بر خلاف انتظار قاطبه سهامداران مبنی بر کاهش سود سال آینده شرکتها ، شاهد افزایش سود شرکتها در پیش بینی گزارشات ارائه شده بسیاری از شرکتها بودیم . توضیح اینکه از نظر کمی بیش از دو سوم شرکتها پیش بینی سود سال آینده خود را با تعدیل مثبت ارائه نموده اند و پراکندگی تعدیلات مثبت شرکتها در اکثر صنایع به چشم می خورد .

در زمینه مسائل سیاسی گفته می شود طی هفته آینده مذاکرات پیرامون پرونده هسته ای کشورمان مجددا در سطح وزرا و همچنین معاونین دو طرف پیگیری خواهد شد . این در حالیست که پیش از این گفته شده  بود طرفین مذاکره تا فرودین ماه نشست یا جلسه ای پیرامون این مساله نخواهند داشت .

اما در زمینه پیش بینی بازار روز آینده ؛ با توجه به وقایع اتفاق افتاده در چند روز اخیر و وضعیت پایانی بازار در روز چهارشنبه به نظر می رسد پس از افت ابتدای وقت قیمتها در ادامه با حمایت شرکتهای حقوقی وضعیت بازار متعادل گردد . همچنین نمادهایی که با تعدیل مثبت قابل توجه سود سال آینده همراه گردیده اند  در بازار روز آتی با صف خرید کار خود را آغاز خواهند نمود .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70