۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 17 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 24 آذرماه

پیش بینی بازار 24 آذرماه
کد: 13402   تاریخ انتشار :۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

ادامه روند ملایم صعودی بازار

خلاصه ای از وضعیت بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس طی معاملات روز اخیر پس از بازگشایی ابتدایی ، به مرور در بسیاری از گروهها با افزایش حجم تقاضا مواجه گردیده و روند رو به بالایی را تجربه نمود . این روند تا اواسط وقت ادامه داشته و از این مقطع زمانی بازار با کاهش حجم معاملات مواجه گردیده و وارد فاز رکودی گردید . این وضعیت تا لحظات پایانی وقت ادامه داشته تا اینکه دقلیق پایانی وقت شاهد تحرکاتی رو به بالا در برخی نمادها از جمله نماد مطرح خودرو بودیم .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا با اندکی کاهش قیمت نسبت به روز جمعه کار خود را در نرخ 1067 دلار در هر انس آغاز نموده و در ادامه به تعادل نسبی در این قیمت رسید . در بازار نفت ، نفت خام برنت ابتدای وقت با افزایش 1.5 درصدی قیمت معاملات خود را آغاز نمود اما در ادامه بخشی از افزایش قیمت ابتدای وقت را اصلاح نموده و نهایتا در محدوده قیمتی 38 دلار در هر بشکه به ثبات نسبی رسید . اما در بازار ارز امروز نیز شاهد کمی کاهش قیمت دلار بودیم . این ارز رایج بازار امروز با حدود 10 تومان کاهش قیمت به سطح 3617 تومان رسید .

پیش بینی بازار فردا بازار بورس امروز با اندکی افزایش قیمت و همچنین افزایش حجم معاملات همراه گردید . به نوعی می توان معاملات روز اخیر را تکراری از معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته دانست . محرک اصلی حرکت ملایم رو به بالای بازار طی معاملات روز چهارشنبه و همچنین روز اخیر ، افزایش حجم تقاضا در نمادهای خودرویی و در راس آنها نماد مطرح خودرو می باشد . نمادی که این روزها با توجه به قریب الوقوع بودن عقد قرار با شرکتهای خودرویی بخصوص پژو فرانسه ، در کانون توجه فعالان بازار قرار گرفته است . در صورت تحقق این اتفاق احتمالا نمادهای خودرویی و در ادامه سایر گروهها با افزایش قیمت بیشتری مواجه خواهند گردید . اما بازار روز آینده در پیشواز تصمیم گیری در خصوص گزارش آژانس بین المللی هسته ، اعلام نظر شورای حکام و مختومه گردیدن احتمالی پرونده ابعاد نظامی ایران موسوم به pmd احتمالا شاهد ادامه روند ملایم رو به بالای خود خواهد بود چرا که با بسته شدن این پرونده عملا توافق حاصله بین ایران و 1+5 وارد فاز اجرایی گردیده و امکان عقد قرارداد بین شرکتهای مختلف بین المللی با سازمان ها و شرکت های داخلی فراهم خواهد گردید . همچنین بازار فردا احتمالا با افزایش حجم معاملات روبرو خواهد گردید که این مساله متاثر از افزایش بیشتر قیمت ها خواهد بود .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70