۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 24 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 29 آذرماه

پیش بینی بازار 29 آذرماه
کد: 13687   تاریخ انتشار :۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱

ادامه روند نزولی بازار

خلاصه ای از وضعیت بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس طی معاملات روز اخیر در ابتدای وقت در محدوده قیمت های آخرین معاملات روز چهارشنبه شنبه کار خود را آغاز نمود . در ادامه به مرور شاهد افزایش حجم عرضه بودیم که این مساله موجب گردید قیمت سهام بسیاری از شرکتها با کاهش همراه گردد . شدت فشار فروش به قدری بود که برای برخی نمادهای مطرح بازار از جمله خودرو ، شبندر صف فروش تشکیل گردد . در ادامه صفوف فروش بسیاری از نمادها جمع آوری گردیده اما قیمت ها همچنان در محدوده منفی کامل دامه نوسان روزانه در حال معامله بودند .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی در آخرین روز هفته میلادی ، طلا با اندکی افزایش قیمت نسبت به روز گذشته به سطح 1065 دلار در هر انس رسیده و نفت خام برنت در ادامه روند نزولی خود با نفوذ به کانال 36 دلار ، به سطح 36 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسید . اما در بازار ارز روز اخیر دلار وضعیت متعادلی را در بازار آزاد شاهد بود . این ارز رایج بازار کار خود را در این هفته در نرخ 3630 تومان کار خود را آغاز نموده و در ادامه در این محدوده قیمتی به تعادل نسبی رسید .

پیش بینی بازار فردا بازار بورس در ادامه روند نزولی روز چهارشنبه ، آغاز هفته را با جوی فروشنده آغاز نمود . در تشریح این وضعیت و پیش بینی روزهای آینده بازار می توان به مواردی اشاره نمود . از جمله این موارد افزایش نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو که این مساله بر بازارهای جهانی تاثیر گذار گردیده و موجب شد نفت خام و فلزات اساسی با افت قیمتی همراه گردد . با افت قیمت نفت و فلزات اساسی ، بازار بورس ایران نیز تحت تاثیر قرار گرفته و با کاهش قیمت ها مواجه گردید . افت قیمت فلزات جهانی بر برخی دیگر از صنایع از جمله گروه سرب و روی ، مس و ذغال سنگ اثرگذار بوده و کاهش قیمت نفت بصورت مستقیم بر برخی صنایع از جمله شرکتهای پالایش نفت موثر بوده و از طرفی بصورت غیر مستقیم بر کلیت بازار بورس اثرگذار می باشد . در کنار موضوع مذکور ، بحث بسته شدن پرونده ابعاد نظامی ایران نیز عاملی برای فروش برخی از سهامداران گردید که در گزارش بازار روز اخیر تشریح گردید . اما فارغ از این دو موضوع ، نزدیکی به زمان انتشار گزارشات 9 ماهه شرکتها و آگاهی رانتی برخی فعالان بازار از این گزارشات و همچنین احتیاط برخی سهامداران موجب گردیده تا فشار فروش طی روزهای اخیر مضاعف گردد . با توجه به موارد گفته شده احتمالا بازار فردا نیز با جوی فروشنده همراه خواهد گردید بدین صورت که در ابتدای وقت بازار در محدوده صفر تابلو تا 1 منفی دامنه نوسان روزانه کار خود را آغاز نموده و در ادامه به مرور شاهد افزایش حجم عرضه ها خواهیم بود .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70