۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 7 دی ماه

پیش بینی بازار 7 دی ماه
کد: 14131   تاریخ انتشار :۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴

ادامه روند صعودی بازار

خلاصه ای از وضعیت بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس طی معاملات روز اخیر ابتدائا با افزایش حجم تقاضا در نمادهای قندی ، غذایی و فرآورده های نسوز و افزایش قیمت نمادهای این 3 گروه آغاز نمود . در ادامه با توجه به جو مثبت حاکم بر این 3 گروه و همچنین اظهار نظر دکتر سیف رئیس بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی به زیر 20 درصد ، سایر گروهها نیز با افزایش نسبی قیمت مواجه گردیدند که این وضعیت تا پایان معاملات روز اخیر پابرجا ماند .

بازارهای بین المللی و ارز در بازارهای جهانی ، طلا و نفت در آخرین روز معاملاتی خود در سال 2015 با افزایش نسبی قیمت مواجه گردیدند . در بازار طلا بدلیل نزدیک شدن به تعطیلات سال نو میلادی و افزایش تقاضا برای این فلز زینتی ، شاهد افزایش قیمت طلا و رسیدن به سطح 1075 دلار در هر انس بودیم . در بازار نفت ، نفت برنت دریای شمال با افزایش حدود 1 دلاری قیمت ، به نرخ 37 دلار و 92 سنت در هر بشکه رسیده و در این نرخ به کار خود در سال 2015 پایان داد . در بازار ارز ، دلار طی معاملات روز اخیر با اندکی کاهش قیمت مواجه گردیده و در محدوده قیمتی 3620 تومان در حال معامله بود .

پیش بینی بازار فردا بازار بورس از اواخر وقت روز چهارشنبه با جوی مثبت همراه گردیده است که این جو روز به روز به گروههای مختلف تسری می یابد . اواخر هفته گذشته برخی تک سهم های بازار از جمله قاسم ، وپست و ... با اقبال بازار مواجه گردیده و روندی صعودی را در پیش گرفتند در ادامه روز گذشته برخی نمادهای غذایی و فرآورده های نسوز به این جرگه پیوسته و امروز برخی گروههای دیگر از جمله نمادهای خودرویی و برخی دیگر از تک سهم ها مورد توجه بازار قرار گرفته و به محدوده بالایی دامنه نوسان روزانه افزایش قیما یافتند . این مساله در کنار افزایش حجم معاملات موجب گردیده تا بارقه هایی از امید برای تشکیل روندی صعودی در بازار ایجاد گردد . شاید بتوان محرک اصلی این حرکت را در احتمال کاهش نرخ سود بانکی ، نزدیکی به رفع تحریم ها خصوصا تحریم های سوئیفت و همچنین تعیین تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی ها ارزیابی نمود . اما بازار فردا ، معاملات مهمی را پیش رو خود میبیند چرا که در صورت افزایش قیمت ها مسلما شاهد افزایش حجم عرضه ها خواهیم بود و اینجاست که عیار خریداران و عزم بازار برای محکم شدن روند صعودی مشخص خواهد گردید . با توجه به نوع معاملات روز اخیر و کاهش میزان عرضه ها در نمادهای مختلف ، ادامه روند صعودی نسبت به توقف و حتی کاهش قیمت ها بیشتر محتمل تر به نظر می رسد .فارغ از کلیت بازار ، نمادهای قندی با توجه به بتای منفی خود ، در دقاقیق ابتدایی در محدوده قرمز رنگ تابلو کار خود را آغاز نموده و در ادامه احتمالا در همین منطقه با نوساناتی همراه خواهند گردید .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70