۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پیش بینی رشد تقاضا برای فولاد طی دو سال آینده

پیش بینی رشد تقاضا برای فولاد طی دو سال آینده
کد: 4336   تاریخ انتشار :۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۲۲

چکیده: اتحادیه جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود از دورنمای کوتاه مدت عرضه و تقاضا در بازار فولاد پیش‌بینی نمود که میزان مصرف فولاد در سال جاری میلادی با 0.5 درصد افزایش، به 1544 میلیون تن و در سال 2016 نیز با 1.4 درصد افزایش، به 1565 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش TSEpress   به نقل از  ارانیکو ، اتحادیه جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود از دورنمای کوتاه مدت عرضه و تقاضا در بازار فولاد پیش‌بینی نمود که میزان مصرف فولاد در سال جاری میلادی با 0.5 درصد افزایش، به 1544 میلیون تن و در سال 2016 نیز با 1.4 درصد افزایش، به 1565 میلیون تن افزایش خواهد یافت. به گفته مدیر کمیته اقتصادی اتحادیه جهانی فولاد، با توجه به روند رکود نسبی اقتصادی در چین، این برآوردها بسیار محتاطانه می‌باشند. این ارقام همچنین با در نظر گرفتن تغییرات ساختاری عمده‌ای، که در نتیجه کاهش سرمایه‌گذاری در دوران پس از سال 2008 صورت پدیرفته، انجام شده است. در سال 2014، برای اولین بار از 1995 ، در نتیجه سیاستهای تعدیلی دولت که بر بازار ساخت و ساز اثر گذاشت، تقاضا برای فولاد در چین شاهد رشد منفی بود. انتظار می رود این روند همچنان پایدار باقی‌ مانده و تقاضا برای هر دوسال 2015 و 2016 در این کشور با رشد منفی 0.5- درصد روبرو شود. بر اساس این گزارش، گرچه هنوز خطر کاهش تقاضا در بخشهایی از قاره اروپا، بدلیل بحران سیاسی و نوسانات در جریان سرمایه و همچنین کاهش رشد اقتصادی در چین، وجود دارد اما اینک از میزان این خطرات کاسته شده است. این در حالیست که در برخی مناطق شواهد امیدواره کننده‌ای بچشم می‌خورد. اخبار خوبی بدست آمده که حکایت از تقویت روند بهبود اقتصادی، بخصوص در میان اقتصادهای پیشرفته اروپایی، دارد. به کفته آقای کرکوف، گرچه این دلایل هنوز برای جبران رکود اقتصادی در چین کافی نمی‌باشد، اما انتظار می‌رود که دورنمای رشد بازار برای دوران پس از سال 2016 امیدوارانه‌تر باشد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70