۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

چشم‌انداز بازارهای جهانی در سال 2016 فروش سهام آمریکایی و خرید سهام اروپایی

چشم‌انداز بازارهای جهانی در سال 2016 فروش سهام آمریکایی و خرید سهام اروپایی
کد: 12746   تاریخ انتشار :۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰

به گزارش TSEpress   به نقل ازصدای اقتصاد کارشناسان برای بازار سهام در سال آینده پیش‌بینی می‌کنند که روند فروش سهام شرکتهای آمریکایی و خرید سهام شرکتهای اروپایی همچنان به عنوان یک روند معمول در تمام شرکتهای مدیریت سرمایه ادامه پیدا کند.

اما مسئله این جاست که در این میان، جریان سرمایه به سوی ژاپن و بازار سهام این کشور ممکن است بزرگترین تصمیم سرمایه‌گذاران در سال آینده باشد.

آن چه که آمار می‌گویند این است که بازار سهام در آمریکا از سال 2009 که بحران مالی جهانی آغاز شد، حدود سه برابر شده اما ارزش شاخص اف‌تی‌اس‌ای یوروفرست 300 که مربوط به بازار سهام اروپاست، به زحمت دو برابر شده است.

حالا که فدرال رزرو نشانه‌های قوی‌تری برای بالا بردن نرخ بهره بانکی در آمریکا برای اولین بار در دهه اخیر را بروز داده، ارزشگذاری سهام آمریکا در بلندمدت به طور میانگین بالا خواهد ایستاد اما چشم‌انداز درآمدهای این سهام نامطمئن خواهد بود. عقیده‌ای بین بسیاری از کارشناسان بازار وجود دارد که طبق آن، گفته می‌شود بازار سهام آمریکا به اوج خود رسیده و به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین سرمایه‌ها از این بازار به سمت بازار دیگر کشورها، عمدتا اروپا، منتقل خواهد شد.

جان ادامز، استراتژیست ارشد بازار سرمایه در شرکت مدیریت سرمایه جهانی بی‌ام‌او، می‌گوید: «ما ارزش بسیار بیشتری در بازار اروپا و ژاپن می‌بینیم و در البته در آمریکا چشم‌انداز خیلی تیره‌ای وجود ندارد. مسئله این جاست که اقتصاد توسعه‌یافته بین‌المللی به عنوان یک کل، در اولین مراحل چرخه اقتصادی خود است که معمولا محیط بهتری برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس به شمار می‌رود. اما بازار سهام آمریکا در مراحل میانی چرخه اقتصادی است.»

بسیاری از شرکتهای مدیریت سرمایه، سرمایه‌گذاریهای خود را در دو سال اخیر به آمریکا برده بودند و از این امر نیز سود کلانی نصیبشان شده بود اما خیلی از شرکتها مثل بی‌ام‌او، از اوایل سال 2015 ، به ویژه از ماه آوریل، این سهام را از آمریکا به سمت اروپا که نتایج سیاستهای مالی در آن جا ظاهر شده بود، منتقل کردند. این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. شرکتهای مدیریت سرمایه خیالشان برای سرمایه‌گذاری در اروپا راحت‌تر است اما در مورد ژاپن هنوز تشکیک وجود دارد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70