۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

چگونه ضرر بورسی‌های تازه‌وارد را کم کنیم؟

چگونه ضرر بورسی‌های تازه‌وارد را کم کنیم؟
کد: 13899   تاریخ انتشار :۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۴۴

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که صندوق‌ سرمایه‌گذاری یکی از راه های حمایت از سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ ای است گفت: تازه واردان به بورس از این طریق می توانند ریسک سرمایه‌گذاری خود در بازار سهام را کاهش دهند.

 به گزارش TSEpress ایوب قنبرزاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه وضعیت بازار سرمایه در دو سال گذشته به دلایل مختلف نامطلوب بوده است گفت: ریسک های مربوط به مسایل هسته ای، تاثیر تحریم ها بر اقتصاد، وضعیت نامناسب قیمت جهانی نفت، سرگردانی سرمایه گذاران در خصوص مواردی چون نرخ خوراک پتروشیمی ها و بهره مالکانه سنگ معدنی ها برای حضور در بنگاهها، بی برنامه بودن دولت در قبال بورس و مواردی از این دست از جمله این دلایل هستند. این کارشناس بازار سرمایه افزود: متاسفانه در این مدت نیز شاهد این بودیم که از سوی مسئولین و برخی دولتی ها نوید بازگشت امید و رونق به بورس داده می شد و بر این اساس نیز برخی از تازه واردان به بازار سهام ورود کردند و در این مدت متضرر شدند. وی در ادامه با اشاره به این که صرفنظر از خوب یا بد بودن اوضاع بازار سرمایه تازه واردان نباید بدون تحقیق و بررسی وارد بازار شوند اذعان داشت: بر این اساس این افراد می توانند از ابزارهایی چون صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردانی کارگزاران بورس و سبدهای حرفه‌ ای که موسسات حرفه‌یی ارایه می‌دهند برای حضور در بورس استفاده کنند. این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: صندوق‌ سرمایه‌گذاری یکی از راه های حمایت از سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ ای است که شناخت کافی از بازار را ندارند تا بتواند ریسک سرمایه‌گذاری خود در بازار سهام را کاهش دهد. وی با بیان این که از اواخر سال 1386 که این صندوق‌ها با رویکرد کاهش ریسک سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای و مردم عادی راه‌اندازی شده است افزود: سود‌دهی تضمین شده یکی از هدف های اصلی است که این صندوق ها دنبال می کنند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70