۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

چین ریاست گروه 20 برای سال آتی را به عهده گرفت :چین به جنگ دلار می‌رود

چین ریاست گروه 20 برای سال آتی را به عهده گرفت :چین به جنگ دلار می‌رود
کد: 13016   تاریخ انتشار :۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۵

چین رهبری گروه 20 را در سال آتی به عهده گرفته‌است و علائم از هم‌اکنون به چشم می‌آید برای نمونه تلاش‌های آن برای اتکای کمتر جهانی به دلار امریکا.

 به گزارش TSEpress   به نقل ازصدای اقتصاد چین سعی دارد به کمک کره جنوبی و فرانسه نقش صندوق بین‌المللی پول را پررنگ‌تر کند. این کار در حالی صورت می‌گیرد که یوآن چین از طرف صندوق به ارزی بین‌المللی تبدیل شده‌است.

چین همچنین سعی دارد ارز خود را وارد سبد ارزی صندق که SDR نام دارد، کند و این مسئله باعث تقویت جایگاه یوآن در عرصه بین‌المللی خواهد شد و اتکا به دلار را در سطح جهان کاهش خواهد داد.

کره جنوبی که در سال 2010 ریاست گروه 20 را به عهده داشت سعی کرد مقابل قدرت گرفتن بیش از اندازه دلار بایستد. اکنون پس از پنج سال نوبت به چین رسیده‌است.

در حالی‌که چین تلاش می‌کند وضعیت اقتصادی خود را در ثبات نگه دارد تصمیم فدرال و تأثیرات آن بر دلار می‌تواند باعث عدم ثبات آن بشود.

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین از گروه 20 درخواست کرده‌است برای تقویت اقتصاد جهان تلاش بیشتری داشته باشند.

ریاست چین بر گروه 20 از آغاز ماه سال آتی کلید خواهد خورد. این مسئله همزمان با الحاق یوآن به صندوق و هم‌تراز شدن آن با دلار، یورو، ین و پوند خواهد بود.

آخرین باری که چین میزبان گروه 20 بوده‌است مربوط به سال 2005 می‌شود. در آن زمان این کشور پنجمین اقتصاد بزرگ جهان بود اما اکنون به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده‌است. یعنی در این مدت بریتانیا، آلمان و ژاپن را پشت سر گذاشته‌است.

آرژانتین، برزیل، کانادا، هند، ایتالیا، روسیه، عربستان سعودی و ترکیه جزو کشورهایی عضو گروه 20 هستند.

منبع: بلومبرگ

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70