۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

کاهش بدهی خودروسازان از 4000 به 1200 میلیارد

کاهش بدهی خودروسازان از 4000 به 1200 میلیارد
کد: 19069   تاریخ انتشار :۲۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در جلسه ای با حضور رئیس سازمان گسترش و نوسازی ایران و مدیران ایران خودرو و سایپا اعلام شد، بدهی خودرو سازان از ۴هزار میلیارد به ۱۲۰۰ میلیارد کاهش یافته است.

    به گزارش  TSEpress  عبدالله رضیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص جلسه کمیسیون صنایع و معادن گفت: رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جلسه کمیسیون صنایع حضور یافته و مدیران شرکت های ایران خودرو و سایپا نیز در این جلسه شرکت کردند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس ادامه داد: مقرر شد گزارش جامع در مورد وضعیت صنعت خودرو و قراردادهای در حال انعقاد به کمیسیون ارائه شود.

عضو کمیسیون صنایع گفت: نظر کمیسیون این بود که قراردادها تنها با یک کشور خاص منعقد نشود بلکه با کشورهای مختلف منعقد شودتا در شرایط سیاسی خاص دچار مشکل نشویم.

وی ادامه داد: علاوه بر این تاکید شد که در قراردادهای خارجی انتقال تکنولوژی صورت گیرد و از نیروی کار داخلی استفاده شود. همچنین مشکل رکود صنعت خودرو با صادرات برطرف شود.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به انتقادات نمایندگان در مورد کیفیت خودرو ها اظهارداشت: رئیس سازمان گسترش صنایع اعلام کرد در حال ارتقاء کیفیت خودرو ها هستیم.

وی اظهارداشت: آقای معظمی اعلام کرد قراردادهای خارجی در مرحله توافق است و هنوز هیچ قراردادی اجرایی نشده است.

رضیان ادامه داد: همچنین اعلام شد عراق که بیشترین حجم واردات خودرو را از ایران داشته است به خاطر وضع مقررات دقیق و سخت گیرانه در کیفیت، فعلاً هیچ خودرویی از ایران وارد نمی کند و صادرات خودرو به عراق قطع شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: همچنین اعلام شد بدهی خودرو سازان از ۴هزار میلیارد به ۱۲۰۰ میلیارد کاهش یافته است.

عضو فراکسیون مستقلان مجلس از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه موقت فراکسیون مستقلان در جلسه مجمع عمومی عصر امروز این فراکسیون خبر داد. نماینده مردم قائم شهر در مجلس ادامه داد: قرار است حتی اگر اعضای این فراکسیون به ۳۰ نفر هم رسید تشکیل جلسه دهیم تا فراکسیون شکل بگیرد. وی پرهیز از تندروی ها و حاشیه سازی ها را هدف اصلی شکل گیری این فراکسیون خواند و گفت: اگر موضع گیری های فراکسیون های دیگر نیز با ما هماهنگ باشد، در موضوعات خاص با آنها ائتلاف می کنیم.

خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70