۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

کاهش نرخ سود، عامل افت ارزش سهام بانک ها

کاهش نرخ سود، عامل افت ارزش سهام بانک ها
کد: 5614   تاریخ انتشار :۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۷

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان ایکه کاهش نرخ سود بانکی عاملی برای افت ارزش سهام بانکها است، گفت: زمانی که سود سپرده کاهش یابد منابع ازبانک ها خارج و سوددهی نیزکاهش می یابد، لذا در نهایت شاهد کاهش تقاضا برای خرید سهام و افت ارزش آن خواهیم بود.

  به گزارش TSEpress سیدمحمدحسین میرمحمدی درگفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت،درخصوص دلایل افت ارزش سهام 7 بانک کشور در بازار سرمایه، گفت:یکی از دلایل این افت ارزش، بنگاه داری بانک ها بوده که این موضوع تاحدی باعث کاهش تقاضا برای خرید سهام این بانک ها می شود.

بنگاه داری بانک ها موجب کاهش تقاضا جهت خرید سهام می شود

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بانک ها تنها باید به فکر بانک داری باشند، عنوان کرد: بنگاه داری ازسوی بانک ها، موجب کاهش تقاضا جهت خرید سهام می شود، چراکه بنگاه داری همراه با ریسک بوده و ممکن است که سرمایه گذاری بانک‌ها در فعالیت‌های غیربانکداری، سود مورد انتظار سهامداران را فراهم نکند.

وی ادامه داد: همچنین موضوع حائز اهمیت دیگر اینکه،کاهش سود سپرده بانکی عاملی برای افت ارزش سهام بانک ها است.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مسئولان اقتصادی کشور باید دلایل این افت و خیزها را بررسی کنند و اگر این افت قیمت،تنها مختص به بانک ها است باید در راستای رفع مشکلات اقدام کنند،چراکه بانکها از جمله شرکت های سودده در بورس هستند.

این نماینده مردم درمجلس نهم در توضیح این موضوع گفت: هرچه منابع مردمی کمتر در بانک ها باشد، آنها کمتر در فعالیت های اقتصادی سرمایه گذاری می کند و این موضوع به معنی کاهش سود و عدم تمایل برای خرید سهام بانک ها در بازار سرمایه است.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس بیان کرد: زمانی که سود سپرده کاهش یابد منابع ازبانک ها خارج و سوددهی نیزکاهش می یابد، لذا در نهایت شاهد کاهش تقاضا برای خرید سهام و افت ارزش آن خواهیم بود./

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70