۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

کاهش هزینه های نظام بانکی گره گشای تولید/ ضربه ساختار نا کارآمد اقتصاد به بورس

کاهش هزینه های نظام بانکی گره گشای تولید/ ضربه ساختار نا کارآمد اقتصاد به بورس
کد: 18900   تاریخ انتشار :۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۰۳

به گزارش  TSEpress  و به نقل ازخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاهش هزینه های نظام بانکی گره گشای تولید تا از صفر کارمندی تا میلیونی مدیریتی از مهم ترین رویدادهای بورس و بانک در هفته ای که گذشت؛

کارشناس اقتصادی گفت: باید نظام بانکی همگام با دیگر ارگانهای کشور هزینه های تأمین مالی را کاهش دهند تا بتوانند گره گشای تولید و تولیدکننده باشند.
شورای پول و اعتبار ضمن تایید و تصویب تعدیل نرخ های سود علی الحساب سپرده بانکی، نرخ سود عقود مشارکتی و غیرمشارکتی را حداکثر معادل 18 درصد تعیین کرد.
یک نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با جدیت دولت و بانک مرکزی این امر زودتر محقق شود؛و کمتر از یک ماه آینده شاهد کاهش نرخ سود بانکی باشیم.
یک کارشناس اقتصادی گفت:در سالهای گذشته برخی افرادی که به دلایل مختلف وام دریافت کرده بودند تمایلی به بازپرداخت این تسهیلات نداشته اند که به همین دلیل میزان معوقات بانکی روند صعودی داشته است.
آیا درخصوص فیش های حقوقی مدیران و رسیدگی به آن مبنای قضاوت فقط فیش حقوقی است یامواردی چون بهره وری،کارانه و وام هانیزبایدمورد توجه قرارگیرد؟
در حالی که مردم با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند،انتشار فیش‌های حقوقی نجومی موج گسترده ای از نارضایتی را برانگیخت.
یکی از عواملی که می‌تواند به بازار بورس در کشور آسیب بزند حضور دولتی ها در این حوزه و اقتصاد ناکارآمد دولتی است.
مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران گفت:بیمه ایران پرداخت خسارت به ذینفعان حادثه نی ریز را آغاز کرد.
رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: برنامه‌هایی که برای اقتصاد کل کشور در نظر گرفته می‌شود باید در جهت منافع ملی باشد اما کاهش سود سپرده ها بیشتر به نفع بانک‌ها است.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: با صعود بهای جهانی طلا قیمت تمام سکه نیز با افزایش 30 هزار تومانی روبرو شد.

بانک   سود بانکی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70