۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 11 آذر

گزارش بازار 11 آذر
کد: 413   تاریخ انتشار :۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷

حمایت از بازار در محدوده صفر تابلو

طی روز اخیر تحت تاثیر جو کاهش قیمت ارز ، در ابتدای وقت شاهد حجم بالای تقاضا و افزایش قیمتها بودیم اما در ادامه با فرو کش کردن قدرت تقاضا مجددا بازار در محدوده صفر تابلو متعادل گردید . ظاهر قضیه بر عزم متولیان بازار در جهت حفظ ثبات و ممانعت از کاهش بیشتر قیمتها دلالت دارد . حمایت صندوق توسعه بازار از چند نماد مهم خودرویی در دو روز اخیر در همین راستا ارزیابی می گردد . طی روز اخیر خبر تصویب نرخ شکر در رقم 2100 تومان به همراه 200 تومان یارانه پرداختی موجب مثبت شدن جو گروه قندی گردید اما از آنجایی که بسیاری از کارخانجات تولید قند و شکر بودجه خود را در همین محدوده بسته اند بنابراین ورود به این گروه جذابیت زیادی نخواهد داشت . طی روز اخیر دکتر روحانی اعلام نمود بودجه سال آینده تا هفته آینده به مجلس ارائه خواهد گردید که با انتشار جزئیات آن ، شاهد تاثیرگذاری بر برخی گروههای مختلف در بازار از جمله گروه پتروشیمی ، معدنی ، آهن و فولاد و گروه تولید برق خواهیم بود . رقم کل بودجه سال آتی 219 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و بودجه عمران یک پنجم این رقم را در بر می گیرد .

در پایان معاملات روز اخیر ، شاخص کل با 138 واحد افزایش نسبت به روز گذشته در رقم 72258 واحد به کار خود پایان داد که حدود 200 واحد تاثیر مثبت بر شاخص امروز از بابت معامله بلوکی فارس در مثبت کامل صورت گرفت . نمادهای بانکی و پتروشیمی بترتیب با 8.2 درصد و همچنین 6.1 درصد از کل ارزش معاملات امروز به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70