۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 13 اسفند ماه

گزارش بازار 13 اسفند ماه
کد: 3180   تاریخ انتشار :۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۰

گروه خودرویی همچنان پیشتاز بازار

بازار بورس در ابتدای وقت آخرین روز هفته با جوی مثبت کار خود را آغاز نمود بطوریکه نمادهای خودرویی و دارویی در همان ابتدای وقت تا محدوده مثبت کامل ، افزایش قیمت را تجربه نمودند و سایر گروهها نیز در محدوده مثبت در حال معامله بودند . اما پس از گذشت نیم ساعت ابتدایی به مرور حجم عرضه ها فزونی یافته و موجب کاهش قیمت ها نسبت به ابتدای وقت گردید. اما این پایان داستان نبود چرا که از اواسط وقت با خالی شدن میدان از فروشندگان بالقوه و ورود نقدینگی جدید مجددا شاهد افزایش قیمت ها بودیم که در این بین نمادهای خودرویی پیشتاز این عرصه بودند. در این گروه نماد خبهمن بواسطه انتشار خبر آگهی فروش بلوک 9.8 درصدی خود با صف خرید مناسبی همراه گردید . طی معاملات روز جاری گروه کاشی و سرامیک به مانند دو روز گذشته در محدوده منفی در حال معامله بودند و نمادهای گروه روی و همچنین لاستیک و پلاستیک وضعیت مثبتی را تجربه نمودند . درزمینه مسائل سیاسی شب گذشته شاهد سخنرانی نتانیاهو وزیر امور خارجه اسرائیل در کنگره آمریکا بودیم. در پی سخنان نتانیاهو باراک اوباما در واکنش به اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو به خبرگزاری رویترز گفت: نتانیاهو درباره ایران اشتباه می‌کند. وی گفت: نتایاهو ادعاهای مختلفی را درباره توافق با ایران مطرح کرد که هیچکدام از آنها صحت ندارد. اوباما با تاکید براینکه بین دولت آمریکا و دولت اسرائیل اختلافات جدی درباره موضوع هسته‌یی ایران وجود دارد، به نتانیاهو متذکر شد: هر کشوری که با ایالات متحده ارتباط دارد باید بداند که آمریکا یک فرآیند برای تصمیم‌گیری های خود دارد. ریس جمهور آمریکا که می‌گفت متن سخنان نتانیاهو در کنگره را خوانده است، افزود: در حرفهای نتانیاهو هیچ نکته تازه‌ای نبود. او هیچ راه‌حل و گزینه‌ای دیگری به جای مذاکره پیشنهاد نداده است . به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ رایزنی‌های وزرای خارجه ایران و آمریکا، محمدجواد ظریف و جان کری و وزیر انرژی آمریکا، ارنست مونیز معاونان وزرای خارجه و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه 9 صبح بوقت محلی (11:30 بوقت تهران) در مونترو سوئیس آغاز می‌شود.از سوی دیگر گفت‌وگوهای علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا دوجانبه امروز ساعت 7 صبح به وقت محلی (9:30 به وقت تهران) دوباره از سر گرفته شد . شایان ذکر است، "سیدعباس عراقچی" و "مجید تخت روانچی" معاونان وزیر امور خارجه و "وندی شرمن" معاون وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین حسین فریدون و هلگا اشمید نیز در این مذاکرات حضور دارند. بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی امروز نفت خام با افزایش قیمت مواجه شد. نفت خام آمریکا با 32 سنت افزایش قیمت نسبت به روز گذشته ، در حال حاضر در سطح 50 دلار و 84 سنت در حال معامله می باشد . در بازار جهانی طلا طی روز اخیر قیمت این فلز گران بها به دنبال کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر اندکی افزایش یافت و به 1207.96 دلار در هر اونس معامله رسید اما در ادامه گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا، افزایش‌های آن را محدود نمود . بازار ارز در بازار ارز پس از افت روز گذشته قیمت ارزهای مختلف ، امروز شاهد ثبات قیمتی در این بازار بودیم . بطوریکه دلار بدون تغییر خاصی از ابتدای وقت امروز در محدوده 3410 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

شاخص کل شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 19 واحد افزایش نسبت به روز گذشته در رقم 64015 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای پتروشیمی و خودوریی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70