۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 14 آذرماه

گزارش بازار 14 آذرماه
کد: 12805   تاریخ انتشار :۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲

بازار با دو نیمه متفاوت

بازار بورس در ابتدای وقت اولین روز هفته در بسیاری از گروهها در محدوده قیمتی آخرین معاملات روز چهارشنبه کار خود را آغاز نمود . لحظات ابتدایی وقت به ارزیابی خریداران و فروشندگان از یکدیگر سپری گردیده و پس از گذشت دقایق ابتدایی با توجه به انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت و در راس آن انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای به مرور شاهد افزایش تقاضا در بسیاری از نمادها بودیم که در این بین نمادهای بانکی و خودرویی بعنوان سردمدار این حرکت موجب افزایش نسبی قیمت ها گردیدند . جو مثبت حاکم بر بازار تا اواسط وقت ادامه داشت تا اینکه از این مقطع زمانی در پی ادامه دار نبودن تقاضا و همچنین انتشار خبر بازگشایی نماد خودرویی و همچنین فشار فروش حاکم بر این نماد به مرور بر حجم عرضه ها افزوده گردیده و بازار تا محدوده صفر تابلو تا 1 مثبت کاهش قیمت یافت . نماد خودرو در ابتدا در مرحله مچینگ در نرخ صفر تابلو بازگشایی گردیده و در پی فزونی عرضه بر تقاضا تا محدوده منفی کامل دامنه نوسان روزانه کاهش قیمت یافته که این مساله موجب گردید نمادهای خودرویی تا محدوده قرمز رنگ تابلو کاهش قیمت یابند .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا و نفت در آخرین روز هفته وضعیت متفاوتی را شاهد بودند . طلا طی معاملات روز جمعه ابتدائا با کمی کاهش قیمت به نرخ 1161 دلار رسیده و در ادامه با 25 دلار افزایش قیمت در نرخ 1085 دلار در هر انس به کار خود پایان داد . در بازار نفت ، نفت برنت دریای شمال طی روز جمعه با حدود 2 درصد کاهش قیمت به نرخ 43 دلار و 22 سنت کاهش قیمت یافت .

بازار ارز در بازار ارز ، دلار پس از ثبات قیمتی در پایان هفته گذشته ، امروز با کمی کاهش قیمت همراه گردیده و به نرخ 3620 تومان رسید .

شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص کل با 27 واحد افزایش نسبت به روز قبل در رقم 62577 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 176 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 111 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70