۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 14 دی ماه

گزارش بازار 14 دی ماه
کد: 14493   تاریخ انتشار :۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

افزایش اقبال بازار به گروههای کوچک

بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر در بسیاری از گروهها در محدوده قیمت صفر تابلو معاملات کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظاتی ابتدایی وقت ، به مرور شاهد افزایش تقاضا در بسیاری از گروهها بودیم که در این بین یکی از عوامل تقویت کننده جو مثبت بازار ، حجم زیادی خرید در نماد فاذر بود . این نماد که این روزهای بعنوان لیدر بدون چون و چرای بازار شناخته می شود ، در محدوده سقف قیمت چند سال اخیر خود بیش از 40 میلیون سهم معامله گردیده و بارها با صف خرید مواجه گردید . از اواسط وقت کمی قیمت ها اصلاح نمودند . در ادامه بازار وارد فاز رکودی گردیده و حجم معاملات بشدت کاهش یافت . نیم ساعت پایانی وقت مجددا بر حجم تقاضا افزوده گردیده تا نمادها مجددا به محدوده بالایی خود بازگشت قیمتی را تجربه نمایند . از اخبار مهم روز اخیر می توان به خبر قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان اشاره نمود . در این رابطه وزیر خارجه عربستان در یک کنفرانس خبری گفت دیپلمات‌های ایرانی ۴۸ ساعت فرصت دارند تا عربستان را ترک کنند . با وجود واکنش مقام های دولتی و قضایی ایران به حملات دیشب، عربستان دقایقی پیش از قطع رابطه کامل با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا با افزایش 1 درصدی قیمت مواجه گردیده و به سطح 1070 دلار در هر انس رسید . در بازار نفت ، نفت برنت در ابتدای وقت در پی تنش ایجاد شده بین ایران و عربستان با افزایش قیمت 3 درصدی مواجه گردیده و در ادامه مجددا با افت قیمت همراه و به سطح 37 دلار و 53 سنت در هر بشکه رسید .

بازار ارز در بازار ارز ، دلار روز آرامی را در معاملات روز اخیر خود سپری می نماید . این ارز رایج بازار هم اینک در نرخ 3665 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص با 16 واحد افزایش نسبت به روز قبل در رقم 61627 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 381 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 233 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای گروه ساخت محصولات فلزي و بانکی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70