۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 16 اسفند ماه

گزارش بازار 16 اسفند ماه
کد: 3231   تاریخ انتشار :۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸

بازار تحت تاثیر عرضه واحدهای صندوق سپاس بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر با وضعیتی متعادل کار خود را آغاز نمود . اما هنوز لحظاتی از شروع بازار نگذشته بود که افزایش حجم عرضه ها موجب کاهش قیمت ها گردید که این افت قیمتی در نمادهای خودرویی با شدت بیشتر همراه بود . علت افت بیشتر نمادهای خودرویی بواسطه توقف نماد خودرو و شایعاتی مبنی بر تعدیل منفی بیش از 20 درصدی این نماد برای سال آینده ارزیابی می گردد . اما یکی از علل اصلی افت بازار در روز اخیر را می توان به عرضه واحدهای صندوق جدیدالتاسیس سپاس عنوان نمود . طی روز اخیر حدود 50 میلیون واحد از این صندوق به قیمت 10 هزار ریال به ازای هر واحد عرضه گردید که 49 میلیون 170 هزار واحد مورد معامله قرار گرفت . بازار امروز تحت تاثیر عرضه این نماد که نیازمند مبلغی در حدود 50 میلیارد تومان بود ، با جوی منفی آغاز و نهایتا با همین وضعیت به کار خود پایان داد . در زمینه مسائل مربوط به پرونده هسته ای کشورمان مقرر گردیده وزاری امور خارجه کشورهای انگلیس ، فرانسه ، آلمان و آمریکا امروز در پاریس به گفتگو بنشینند . بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طی روز گذشته شاهد کاهش قیمت نفت و رسیدن قیمت این ماده مهم صنعتی به رقم 59 دلار و 73 سنت برای هر بشکه نفت برنت دریای شمال بودیم . همچنین طی روز گذشته پس از انتشار گزارشی مثبت از مشاغل آمریکا در بخش غیرکشاورزی که موجب افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر گردید ، قیمت طلا حدود 3 درصد از ارزش خود را از دست داده و به سطح 1167 دلار در هر انس رسید . بازارهای جهانی در حال حاضر به دلیل فرارسیدن تعطیلات پایان هفته متوقف می باشند . بازار ارز طی روز اخیر در بازار ارز ، شاهد کاهش ارزهای مختلف بودیم که در این بین یورو نسبت به سایر ارزها با افت بیشتری مواجه گردید . روز گذشته یورو در برابر دلار آمریکا با کاهش ارزش مواجه گردید که این مساله موجب کاهش قیمت یورو به رقم 3720 تومان گردید . دلار در حال حاضر در نرخ 3400 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

شاخص کل شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 102 واحد کاهش نسبت به روز گذشته در رقم 63913 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای بانکی و خودوریی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70