۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 2 اسفند ماه

گزارش بازار 2 اسفند ماه
کد: 2690   تاریخ انتشار :۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷

بازار در قبضه نمادهای بانکی

بازار بورس در ابتدای وقت اولین روز کاری هفته با جوی مثبت در بسیاری از گروهها کار خود را آغاز نمود این وضعیت تا اواسط وقت ادامه یافت تا اینکه به مرور برخی نمادهای مطرح از جمله رمپنا و همچنین نمادهای گروه خودرویی با افزایش حجم عرضه و کاهش قیمت مواجه گریدند که این مساله تا حدودی بر کلیت بازار تاثیر گذار گردید . طی روز اخیر گروه دارویی و همچنین نمادهای بانکی با توجه به گزارشات مثبت پیش بینی سود سال 94 خود با اقبال بازار مواجه گردیده و برخی از نمادهای این گروه حتی با صف خرید همراه گردیدند . گروه خودرویی در روز اخیر وضعیتی نسبتا منفی را پشت سر گذاشت هر چند که گزارشات پیش بینی سود سال آینده برخی نمادهای این گروه فراتر از انتظارات بازار ارائه گردید . در گروه سنگ آهن ، موضوع حق انتفاع معادن سنگ آهن مجددا به کمیسیون تلفیق بازگشت . اخباری مبنی بر کاهش قابل توجه این نرخ در کمیسیون تلفیق به گوش می رسد . از جمله دلایل وضعیت نسبتا مثبت روز اخیر می توان به انتشار اخباری مثبت از احتمال توافق پیرامون پرونده هسته ای کشورمان از جمله دیدار وزرای امور خارجه کشورمان و آمریکا و همچنین ملحق شدن صالحی و وزیر انرژی آمریکا به مذاکرات اشاره نمود . بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی در آخرین روز کاری ، نفت خام آمریکا با حدود 2 درصد کاهش قیمت در آخرین لحظات معاملاتی خود در نرخ 50 دلار و 70 سنت به کار خود پایان داد . طلا نیز در بازارهای جهانی افت قیمتی و کاهش به محدوده 1202 دلار در هر انس را تجربه نمود . از علل این مساله تمدید تنها 4 ماهه کمک های منطقه یورو به یونان عنوان می گردد . بازار ارز بازار ارز طی روز اخیر با نوسان خاصی در قیمتها مواجه نگردید . دلار که در روز پنجشنبه در محدوده 3409 تومان در بازار آزاد در حال معامله بود ، طی روز اخیر با 4 تومان کاهش در سطح 3405 تومان در بازار در حال معامله می باشد .

شاخص کل شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 148 واحد مثبت نسبت به روز گذشته در رقم 64867 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای بانکی و ساختمانی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70