۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 23 آذرماه

گزارش بازار 23 آذرماه
کد: 13395   تاریخ انتشار :۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸

برتری نسبی عرضه نسبت به تقاضا

بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر در بسیاری از گروهها در محدوده قیمت آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . در ادامه به مرور شاهد افزایش قیمت بسیاری از نمادها تا اواسط وقت بودیم . فارغ از کلیت بازار در نیمه ابتدایی وقت ، برخی گروهها از جمله نمادهای ساختمانی کمی پایین تر از قیمت صفر تابلو در حال معامله بودند . نمادهای پالایش نفت نیز علارغم افزایش حدود 1 و نیم درصدی قیمت نفت در محدوده 3 منفی دامنه نوسان روزانه در حال معامله بوده و نماد بانک های بزرگ از جمله وبصادر ، وتجارت و وبملت در محدوده صفر تابلو در حال معامله بودند . با رسیدن بازار به نیمه های وقت ، اندکی حجم معاملات کاهش یافته و بازار بصورت نسبی وارد فاز رکودی گردید . این وضعیت تا پایان وقت تشدید گردیده تا جاییکه نیم ساعت پایانی وقت عملا دامنه نوسان بسیاری از سهم ها به 1 درصد محدود گردیده و ارزش معاملات به حداقل خود رسید . بازار تا لحظات پایانی وقت به همین منوال ادامه یافته تا اینکه دقایق پایانی وقت شاهد تحرکاتی رو به در برخی نمادهای خودرویی از جمله نماد خودرو و حق تقدم این سهم بودیم .

بازارهای جهانی در بازارهای جهانی ، طلا با کمی کاهش قیمت و نفت خام با اندکی افزایش قیمت معاملات خود را در این هفته آغاز نمودند . امروز طلا در نرخ 1067 دلار در هر انس کار خود را آغاز نموده و در ادامه بدون نوسان خاصی در این محدوده قیمتی به تعادل نسبی رسید . در بازار نفت ، نفت برنت دریای شمال ابتدائا با 1.5 درصد افزایش قیمت معاملات خود را آغاز نموده و در ادمه با کمی اصلاح قیمتی به نرخ 37 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید .

بازار ارز در بازار ارز ، دلار در ابتدای وقت با اندکی کاهش معاملات خود را آغاز نموده و در ادامه بدون نوسان قیمتی خاصی به تعادل نسبی رسید . این ارز رایج بازار هم اینک در نرخ 3617 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

شاخص کل

طی معاملات روز اخیر شاخص با 94 واحد کاهش نسبت به روز قبل در رقم 62216 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 173 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 105 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای بانکی و پالایش نفت بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70