۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 30 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 27 دی ماه

گزارش بازار 27 دی ماه
کد: 1602   تاریخ انتشار :۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۹

آغاز هفته با جوی مثبت

بازار در اولین روز هفته در حالی کار خود را آغاز نمود که در همان ابتدای وقت با توجه به اخبار مثبت منتشر شده در چند روز اخیر از قبیل افزایش 10 درصدی قیمت نفت ، واگذاری نرخ گذاری خوراک پتروشیمی ها به دولت و دیدارهای چند روز اخیر دکتر ظریف با وزرای امور خارجه کشورهای 1+5 ، با جوی مثبت کار خود را آغاز نمود بطوریکه بسیاری از نمادهای مطرح بازار از جمله رمپنا ، خودرو و برخی بانکها تا محدوده مثبت کامل نیز پیش رفتند و برخی نمادهای مهم گروه پتروشیمی با صف خرید همراه گردیدند اما پس از فروکش کردن هیجانات ابتدایی ، بازار با کمی اصلاح همراه گردید اما نهایتا تا پایان وقت بسته به نوع نماد و صنعت ، در محدوده صفر تا مثبت کامل به تعادل نسبی رسید . بازار ارز پس از چند روز روند نزولی قیمتها ، امروز به ثبات نسبی رسید بطوریکه دلار امروز در محدوده 3440 تا 3444 تومان در بازار آزاد حال معامله بود.

اما دربازارهای جهانی طی دو روز اخیر شاهد تلاطمات قیمتی چشمگیری بودیم که منشا اصلی این تلاطمات تصمیم بانک مرکزی سوئیس مبنی بر برداشتن محدودیت 3 ساله فرانک این کشور می باشد. این مساله موجب گردید نفت با افزایش قیمت چند دلاری همراه گردد بطوریکه نفت برنت با افزایش قیمت مجددا به بالای 50 دلار در هر بشکه افزایش قیمت را تجربه نماید . در پی این اتفاق طلا نیز با افزایش شدیدی مواجه گردید بطوریکه در آخرین لحظات قیمت هر انس طلا به رقم 1280 دلار رسید  . در پایان معاملات روز اخیر شاخص کل با 335 واحد افزایش به رقم 66274 رسید . نمادهای پتروشیمی و بانکی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70