۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 6 دی ماه

گزارش بازار 6 دی ماه
کد: 14129   تاریخ انتشار :۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶

بازاری سبز رنگ در پی اظهار نظر سیف در رابطه با نرخ بهره بانکی

بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر در بسیاری از گروهها کمی پایین تر از قیمت های آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت دقایق ابتدایی به مرور شاهد اقبال بازار به نمادهای غذایی ، قندی و همچنین نمادهای فرآورده های نسوز بودیم . بطوریکه بسیاری از نمادهای این 3 گروه با صف خرید مواجه گردیدند . از اواسط وقت جو مثبت موجود در این 3 گروه موجب سرایت آن به بخش دیگری از بازار از جمله نمادهای خودرویی گردید . در پی سبز رنگ شدن کلیت بازار ، نمادهای قندی که دارای بتای منفی نسبت به بازار هستند ، با عرضه صف خرید و کاهش قیمت به محدوده صفر تابلو مواجه گردیدند و در ادامه این نمادها به محدوده قرمز رنگ تابلوی معاملات کاهش قیمت یافتند . از دلایل مثبت بودن بازار روز اخیر ، انتشار خبری مبنی بر احتمال کاهش نرخ سود بانکی به زیر 20 درصد از سوی بانک مرکزی عنوان می گردد . دکتر سیف رئیس بانک مرکزی در بخشی از اظهارات خود تلویحا اشاره ای به کاهش نرخ بهره بانکی نموده و علت این تصمیم را کاهش نرخ تورم به محدوده 14 درصد عنوان می نماید .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا و نفت در آخرین روز معاملاتی خود در سال 2015 با افزایش نسبی قیمت مواجه گردیدند . در بازار طلا بدلیل نزدیک شدن به تعطیلات سال نو میلادی و افزایش تقاضا برای این فلز زینتی ، شاهد افزایش قیمت طلا و رسیدن به سطح 1075 دلار در هر انس بودیم .

بازار ارز در بازار ارز ، دلار امروز با کمی کاهش قیمت همراه گردید. این ارز رایج بازار هم اینک در نرخ 3620 تومان در حال معامله می باشد .

شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص کل با 18 واحد افزایش نسبت به روز قبل در رقم 61455 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 409 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 290 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70