۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 9 فروردین ماه

گزارش بازار 9 فروردین ماه
کد: 3679   تاریخ انتشار :۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۶

ادامه روند روبه بالای قیمتها در تقابل سنگین عرضه و تقاضا

بازار بورس در ابتدای وقت روز جاری در محدوده مثبت کار خود را آغاز نمود . در ادامه افزایش حجم تقاضا و تشکیل صف خرید برای برخی نمادهای مطرح بازار از جمله وبصادر و خودرو موجب افزایش قیمت سهام بسیاری از شرکتها گردید . این وضعیت تا نیم ساعت پایانی وقت ادامه داشت اما با عرضه صف خرید خودرو ، گروه خودرویی با عرضه زیادی مواجه گردیده و صفوف خرید بسیاری از نمادهای این گروه عرضه گردید . این مساله تا حدودی بر سایر گروهها نیز تاثیرگذار گردیده موجب متزلزل شدن صف خرید وبصادر گشت تا جائیکه بخشی از خریداران از صف خرید این نماد خارج شده تا موجبات عرضه صف خرید این نماد فراهم گردد . با عرضه صف خرید وبصادر صفوف خرید نمادهای این گروه و همچنین سایر نمادها عرضه گردیده و کلیت بازار با افت قیمتی مواجه گردید . در زمینه مسائل مربوط به پرونده هسته ای کشورمان امروز وزرای امور خارجه روسیه و چین نیز به مذاکرات لوزان پیوسته تا تصمیمات نهایی در زمینه تحریم ها و همچنین غنی سازی از سوی وزاری امور خارجه ایران و کشورهای 1+5 اتخاذ گردد . بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، روز جمعه در پی تقویت ارزش دلار قیمت طلا با کاهش قیمت مواجه گردید . در آخرین لحظات معاملات در روز جمعه این فلز گران بها با حدود ۷ دلار کاهش به سطح ۱۱۹۸ دلار و ۷۷ سنت در هر انس رسید . اما در بازارهای جهانی نفت پس از رشد شدید قیمتها در روز پنجشنبه که در پی حمله عربستان به کشور یمن صورت گرفت ، روز جمعه قیمتها کمی با کاهش همراه گردیدند که علت این مساله احتمال حصول توافق هسته ای عنوان می گردد . نفت برنت دریای شمال دیروز ، بشکه‌ای ۵۶ دلار و ۱۶ سنت مورد معامله قرار گرفت . بازار ارز بازار ارز طی روز اخیر با نوساناتی همراه بود . در شروع کار این بازار ، دلار ابتدائا با 30 تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته در سطح 3265 تومان کار خود را آغاز نمود اما در ادامه تا سطح 3279 تومان افزایش قیمت یافت .

شاخص کل شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 1474 واحد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح 65100 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای بانکی و خودرویی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70