۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

گزارش رویترز از کاهش قیمت نفت؛ پیام اوپک به روسیه و آمریکا

گزارش رویترز از کاهش قیمت نفت؛ پیام اوپک به روسیه و آمریکا
کد: 13007   تاریخ انتشار :۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت های نفت خام امروز(دوشنبه) در نخستین روز کاری پس از نشست وزیران نفت اوپک در وین کاهش پیدا کردند و به کمترین سطح خود در سال 2015 نزدیک شدند.

  به گزارش  TSEpress و به نقل از ایرنا، در نشست وزیران نفت اوپک که جمعه گذشته در وین(مقر اصلی این سازمان) برگزار شد، اعضا در مورد کاهش سقف تولید به اجماع نرسیدند. اوپک با کاهش ندادن تولید و بدتر کردن مازاد عرضه نفت در بازارها، به کاهش بیش از 60 درصدی قیمت های نفت نسبت به ژوئن 2014 (خرداد 93) کمک می کند. رویترز نوشت: اختلاف میان عربستان سعودی و ایران سبب شد این گروه نفتی برای نخستین بار در چند دهه اخیر حتی به سهمیه تولید که در نشست قبلی در سطح 30 میلیون بشکه در روز تعیین شده بود نیز اشاره نکند. بانک بارکلیز انگلستان اعلام کرد، بیانیه های گذشته اوپک دستکم شامل جملاتی در مورد حفظ تولید در سطح هدف 30 میلیون بشکه در روز بود، اما بیانیه نشست اخیر اوپک حتی در این مورد هم چیزی نگفت. تحلیلگران می گویند، اوپک در حقیقت این پیام را به دیگر تولیدکنندگان نفت مانند روسیه و شرکت های نفت شیل در شمال آمریکا می دهد که این سازمان مایل است قیمت پایین نفت را بپذیرد تا سهم بازار خود را از دست ندهد. بانک او.سی.بی.سی چین اعلام کرد اوپک به رقبای خود اولتیماتوم داد که کاهش تولید باید از سوی همه تولیدکنندگان باشد. با این همه بانک آمریکایی مورگان استنلی اعلام کرد، اوپک به این باور رسیده است که استراتژی تولید آن کارایی ضعیفی دارد. قیمت نفت خام آمریکا در ساعت ابتدای امروز به وقت گرینویچ با 45 سنت کاهش نسبت به جمعه گذشته به 39.52 دلار در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 35 سنت کاهش نسبت به جمعه گذشته به قیمت 42.66 دلار معامله شد. قیمت نفت های پایه اروپا و آمریکا تقریبا به کمترین سطح خود در سال 2015 رسیده اند. چهارشنبه گذشته قیمت نفت برنت با رسیدن به سطح 42.49 دلار در هر بشکه، کمترین مقدار خود در سال 2015 را تجربه کرد. تحلیلگران معتقدند، اوپک احتمالا روزانه 31.5 میلیون بشکه نفت تولید خواهد کرد و در نشست آینده که در ژوئن 2016 (خرداد 95) برگزار خواهد شد، تصمیم خواهد گرفت که پس از لغو تحریم های ایران و افزایش تولید این کشور چه باید بکند. تحلیلگران همچنین بر این باورند که به دلیل تداوم افزایش مازاد عرضه، قیمت های نفت کاهش بیشتری پیدا خواهند کرد. بانک استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد، با توجه به اینکه صادرات نفت ایران در سال میلادی آینده افزایش پیدا می کند، بازارهای نفت خام در سال 2016 احتمالا با کاهش بیشتر قیمت ها مواجه خواهند شد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70