۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

۵ کشور دیگر عضو بانک آسیایی شدند/ نه بزرگ ۵۲ کشور به آمریکا

۵ کشور دیگر عضو بانک آسیایی شدند/ نه بزرگ ۵۲ کشور به آمریکا
کد: 4024   تاریخ انتشار :۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۰

چکیده: در حالی آمریکا با تاسیس بانک آسیایی مخالفت می‌کند که اسپوتنیک نیوز از عضویت ۵ کشور دیگر شامل گرجستان، دانمارک، برزیل، هلند و فنلاند به بانک آسیایی خبر داده است، مجموع اعضای این بانک به ۵۲ کشور رسید.

به گزارش TSEpress   به نقل از اسپوتنیک‌ نیوز وزیر اقتصاد چین اعلام کرد به تازگی کشورهای گرجستان، دانمارک،‌برزیل، هلند و فنلاند نیز عضو بانک آسیایی شده است. در سال 2013 رئیس جمهور چین روشی را پیشنهاد کرد تا با تاسیس بانک آسیایی در زیرساخت‌های توسعه‌ای منطقه آسیا سرمایه‌گذاری بیشتری شود. در اکتبر سال 2014 ، 22 کشور آسیایی تفاهم‌نامه‌ای را برای تاسیس این بانک در پکن چین امضا کردند. میزان سرمایه این بانک حدود 100 میلیارد دلار خواهد بود. رسانه‌‌ها اعلام کردند که تا کنون 52 کشور که روسیه هم جزو آنها هست عضو این بانک آسیایی شدند. فهرست نهایی اعضای بانک آسیایی در اواسط ماه آوریل اعلام خواهد شد. پیش از این انگلستان، سوئیس، آلمان، فرانسه، استرالیا، اتریش و ایتالیا به این بانک پیوستند،‌بانک زیرساخت آسیایی 52عضو دارد. چارلز چن سخنگوی ریاست جمهوری تایوان گفته است که پیوستن به بانک آسیایی کمک خواهد کرد تا اقتصاد مناسبی داشته باشند و فرصت‌های مناسبی برای مشارکت امور بین المللی و نیز فرصت‌های شغلی بین‌المللی ایجاد خواهد کرد. پیش از این کره شمالی درخواست پیوستن به این بانک را کرده بود که با مخالفت چین روبه‌رو شد. آمریکا به شدت از تأسیس این بانک در منطقه آسیا انتقاد می‌کند و آن را رقیبی برای بانک جهانی اعلام کرده است. آمریکا بارها به کشورهایی که قصد دارند به این بانک بپیوندند هشدار داده تا درباره تصمیم خود تجدیدنظر کنند.
 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70